در حمله راکتی به یک شفاخانه یک تن کشته و هفت تن زخمی شدند

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: کمیته سویدن برای افغانستان اعلام کرده که در نتیجه اصابت یک فیر راکت در شفاخانه‌ای در میدان شهر مرکز ولایت وردک، یک کودک پنج ساله کشته و هفت تن دیگر زخمی شده‌اند.

کمیته سویدن می‌گوید که این حمله روز چهارشنبه صورت گرفته است. این شفاخانه مربوط به کمیته سویدن برای افغانستان است.

کمیته سویدن برای افغانستان می‌افزاید که این حمله راکتی توسط گروه‌های مسلح مخالف دولت صورت گرفته است.

مدلین جوفرس رییس عمومی کمیته سویدن برای افغانستان، با محکوم کردن این حمله می‌گوید: «کمیته سویدن برای افغانستان یکبار دیگر قربانی یک جنایت خلاف اصول و قواعد بشردوستانه و کنوانسیون جنیوا گردید. این بار، یک پسر بی گناه جانش را در نتیجه این حمله از دست داد و هفت تن دیگر جراحت برداشتند.»

مدلین جوفرس می‌افزاید: «هر چند ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که موشک قصدا به سوی شفاخانه کمیته سویدن شلیک نشده، ولی این مساله هنوز هم یک نقض اصول و قواعد جنگی است که براساس آن تمامی جناح‌های درگیر در جنگ مکلف اند تا به مراکز صحی حرمت بگذارند. کمیته سویدن برای افغانستان یک نهاد غیرنظامی و بی‌طرف است و توانایی ما در ارایه خدمات صحی و تعلیمی برای مردم افغانستان به طرف‌های درگیر در جنگ وابسته است تا از مراکز خدماتی ما مراقبت نمایند.»

به گفته کمیته سویدن برای افغانستان، این کودک پنج ساله زمانی که در انتظار ثبت نام در اتاق پذیرش نشسته بود، هدف اصابت راکت قرار گرفته و کشته شد.

در ماه فبروری سال جاری نیز نیروهای امنیتی افغانستان از یکی از کلینیک‌های مربوط به کمیته سویدن در ولسوالی تنگی سیدان ولایت میدان وردک به عنوان سنگر استفاده کردند. این نیروها یک پسر جوان و دو بیمار را از این کلینیک بیرون کشیده به قتل رساندند.

کمیته سویدن نزدیک از سی سال به این سو در افغانستان فعالیت دارد. این کمیته در زمینه‌های ارایه خدمات صحی و آموزشی در افغانستان فعالیت می‌کند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала