شربت خانگی ضد سرفه

© Fotolia / Dani VincekБанка меда
Банка меда - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیاز یک شهرت جهانی در دفع خلط دارد

 استفاده از دارو و شربت‌های کیمیایی عوارضی به‌همراه دارند، به همین دلیل می‌توانید به‌سراغ جایگزین‌های طبیعی آنها بروید. در آشپزخانه همه ما ترکیباتی وجود دارند که برای تسکین سرفه‌ها و دفع خلط کارساز هستند. شما می‌توانید به‌سادگی با پیاز و عسل و چند ترکیب ساده دیگر یک شربت ضدسرفه خانگی تهیه کنید.

عسل از طرف سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان یک درمان طبیعی برای سرفه و سرماخوردگی به رسمیت شناخته شده است. این ماده غذایی قدرت نرم‌کنندگی سینه را دارد و تحریکات آن را تسکین می‌بخشد. عسل می‌تواند علائم سرماخوردگی و سرفه را کاهش دهد، علاوه بر این عسل خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و باعث افزایش تولید ترکیباتی به‌نام سیتوکین می‌شود که خواص ضدمیکروبی دارد.

یک زوج جوان مینو غذا از زباله دانی تهیه کردند - اسپوتنیک افغانستان
یک زوج جوان مینو غذا از زباله دانی تهیه کردند

پیاز یک شهرت جهانی در دفع خلط دارد. خواص بی‌نظیر آن در دفع باکتری‌ها و تمیزی مجاری تنفسی مثال‌زدنی است. این ماده غذایی حاوی میزان زیادی آنتی‌اکسیدان است و خواص سم‌زدایی و تصفیه کنندگی دارد، در نتیجه برای کنترل سرفه‌ها مؤثر عمل می‌کند. پیاز می‌تواند تحریک و خارش گلو را تسکین دهد.
این ترکیبات مانند آنتی‌بیوتیک عمل می‌کنند چون قادر هستند با میکروارگانیسم‌هایی که به مجاری تنفسی حمله می‌کنند مقابله کنند. ترکیب عسل و پیاز یک درمان طبیعی محسوب می‌شود که از دوره باستان به‌عنوان یک شربت ضدسرفه استفاده شده است. این دو ترکیب خاصیت آنتی‌بیوتیکی و خلط‌آوری دارند و سرفه را کاهش می‌دهند، در واقع شربت حاصل از این دو ماده غذایی مانع از حاد شدن مشکل سرفه می‌شود.

کودک افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
غذا های که اطفال را از بیخوابی نجات میدهند

 با مصرف این دو ماده سیستم ایمنی‌تان تقویت می‌شود و قدرت بدنتان در برابر ویروس‌ها، باکتری‌ها و دیگر میکروارگانیسم‌های ایجاد کننده بیماری‌های دستگاه تنفسی افزایش می‌یابد.
از ترکیب این دو ماده شربتی حاصل می‌شود که خواص عسل و پیاز را یکجا دارد و برای تسکین سرفه و تقویت دستگاه ایمنی مؤثر عمل می‌کند. می توانید مطمئن باشید که این شربت عارضه و خطری ندارد
نخستین مرکز تشخیص و تداوی سرطان در کابل افتتاح شد - اسپوتنیک افغانستان
نخستین مرکز تشخیص و تداوی سرطان در کابل افتتاح شد

برای تهیه پیاز را پوست گرفته و به قطعات درشت خرد کنید. سپس آنها را با دوگیلاس آب به‌مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید، سپس زیر شعله را خاموش کرده و اجازه دهید به‌مدت ۵ دقیقه استراحت کنید. دو قاشق عسل و آب یک عدد لیموترش را به آب پیاز اضافه کنید. می‌توانید روزانه دو تا سه بار از این نوشیدنی بنوشید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала