دمیر حضرت: اجداد ما به زبان فارسی مثل آب خوردن صحبت میکردند

© AFP 2023 / Daniel Rolandبنیاد آموزش زبان فارسی سعدی در نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو
بنیاد آموزش زبان فارسی سعدی در نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حال حاضر در روسیه 25 میلیون مسلمان وجود دارد و روسیه بزرگترین دولت اروپایی اسلامی محسوب می‌شود

معاون اول شورای مفتیان روسیه گفت: اجداد ما به زبان عربی، فارسی و ترکی صحبت می‌کردند، حتی بعضی از بزرگان ما فارسی حرف زدن را مثل آب خوردن انجام می‌دادند.
دمیر حضرت محی الدین در بازدید از پژوهشگاه مجمع جهانی تقریب مذاهب و گفت وگو با مدیران این مرکز علمی اظهارداشت: اسلام از طریق خراسان و خوارزم وارد روسیه شد و ما در پی احیای روابط گذشته هستیم.
معاون اول شورای مفتیان روسیه با بیان اینکه در حال حاضر در روسیه 25 میلیون مسلمان وجود دارد، افزود: در حال حاضر روسیه بزرگترین دولت اروپایی اسلامی محسوب می‌شود و اگر از مسکو مطالبی شنیده باشید، شاید فکر کنید مسکو مسیحی است ولی خوب است بدانید در مسکو 2 میلیون مسلمان ساکن هستند.
شیخ محی الدین از تأسیس حدود 8 هزار مکتب و آکادمی‌ اسلامی و قرآنی طی 20 سال گذشته در روسیه خبر داد و گفت: سال گذشته با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، بزرگترین مسجد مسلمانان در مسکو افتتاح شد و باید بگوییم اجداد ما به زبان عربی، فارسی و ترکی صحبت می‌کردند، حتی بعضی از بزرگان ما فارسی حرف زدن را مثل آب خوردن انجام می‌دادند.
این مقام دینی روسیه با بیان اینکه طی 20 سال اخیر عربی را فراگیر کرده ایم، گفت: ان شاءالله زبان و ادب فارسی را نیز در سال‌های آینده فراگیر خواهیم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала