بانک جهانی برای کاهش فقر در افغانستان استراتژی می‌سازد

© Flickr / Shiny Thingsبانک جهانی برای کاهش فقر در افغانستان استراتژی می‌سازد
بانک جهانی برای کاهش فقر در افغانستان استراتژی می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: بانک با تصویب 120 میلیون دالری کمک بلاعوض به منظور حمایت از اولویت‌های انکشافی افغانستان، قرار است برای این کشور استراتژی کاهش فقر بسازد.

بانک جهانی در اعلامیه‌ای می‌گوید که این استراتژی قرار است برای سال‌های 2017 الی 202 ساخته شود. این بانک می‌افزاید که صد میلیون دالر از کمک تصویب شده برای تامین زیربناها و خدمات اجتماعی و بیست میلیون دالر دیگر به منظور تموانمندسازی سکتور مالی از جمله بهبود ظرفیت در بانک مرکزی به مصرف خواهد رسید.

براساس این اعلامیه، انیت دیکسن معاون بانک جهانی برای جنوب آسیا، می‌گوید که این بانک در نظر دارد تا از تلاش‌های مردم افغانستان حمایت کرده تا شرایط اقتصادی و اجتماعی این مردم بهبود یافته و از حلقه فقر رهایی یابند.

بانک جهانی می‌افزاید که براساس این استراتژی، نهادهای توانمند و پاسخگو به منظور ارایه خدمات موثر ایجاد خواهند شد.

در همین‌حال، رابرت سام رييس دفتر بانک جھانی در افغانستان می‌گوید: «ما به تداوم مشارکت استراتژيک ما برای افغانستان متعھد ھستيم و تلاش ما اين است تا از يک طرف تجارب و اندوخته‌ھای بين‌المللی را به منظور ايجاد ظرفيت‌ھای داخلی در اين کشور شريک سازيم و از سوی ديگر نھادھای دولتی را بيشتر توانمند ساخته و روند حکومتداری را بھبود بخشيم.»

بانک جهانی در حالی برای تدوین استراتژی کاهش فقر در افغانستان اقدام می‌‌کند که براساس آمارهای رسمی و به گفته‌ مقام‌های ارشد دولتی، نزدیک به چهل درصد شهروندان این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала