هند اخراج دیپلمات اش را از پاکستان محکوم کرد

© Flickr / Riهند اخراج دیپلمات اش را از پاکستان محکوم کرد
هند اخراج دیپلمات اش را از پاکستان محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه هند طی بیانیه ای پاکستان را بابت اخراج دیپلمات اش از پاکستان محکوم کرده است و این عمل پاکستان را نامطلوب و "بی اساس" خوانده است.

روز پنجشنبه دولت پاکستان یکی از کارمندان سفارت هندوستان را  غیر قابل قبول خوانده است  و وی تذکره داده شده که مدت دو روز خاک پاکستان را ترک کند، این تصمیم پاکستان پس از حرکت مشابه دهلی نو، محمود اختر یکی از کارمندان سفارت پاکستان در هند را جاسوس اعلام نموده و اخراج کردند.

اساس و مبنای اخراج دیپلمات غیر قابل قبول هندی را وزارت خارجه پاکستان "نقض کنوانسیون وین" در مورد روابط دیپلماتیک و قوانین و مقررات دیپلماتیک هنوان کرده است، علاوه بر این نکته دیگری نیز بیان شده است که "سوء ظن  های جدی در رابطه با فعالیت های کارکنان سفارت هند" وجود دارد.

در بیانه ای وزارت خارجه هند آمده است که، "دولت پاکستان هیج توجیه ای برای تصمیم گیری شان ارائه نکرده اند و اتهامات شان کاملن بی اساس بوده و حرکت پاکستانی ها با قالب های دیپلماتیک سازگار نیست، و دولت هندوستان تصمیم پاکستان را محکوم می کند، بدیهی است که این تصمیم پاکستان پس از دستگیری محمود اختر کارمند سفارت پاکستان در دهلی در حال فعالیت های ضد هند اتخاذ شده است".     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала