نمایش قدیمی ترین قطعات دست نویسی از قرآن

© Fotolia / Meen_naنمایش قدیمی ترین قطعات دست نویسی از قرآن
نمایش قدیمی ترین قطعات دست نویسی از قرآن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی نسخه های دست نویسی قرآن که تقریبآ یک هزار سال قدامت دارد برای اولین باردر امریکا در بزرگترین نمایشگاه قرآن به نمایش گذاشته شد.

به گزارش سپوتنیک به نقل از The Guardian ،نمایشگاه "هنر قرآن" در یکی از موزیم های موسسه اسمیتسونیان برگزار شد. در آن60  نسخه های خطی به نمایش گذاشته شده ،که درنقاظ مختلف جهان  راه اندازی شده و نشان دهنده طیف گسترده از سبک ها و فرمت ها میباشند.آخرین نمایشگاه بزرگی از کتاب مقدس اسلام  در سال 1979در موزیم برتانیا در لندن برگزار شده است.به گفته جولیان رابی مدیر موزیم ، این نمایشگاه نشان دهنده بزرگترین نمونه هایی از خوش نویسی اسلامی،میناتوری و صحافی است.

معصومه فرهاد متصدی موزیم گفت:«برخی از نسخه های خطی طراحی شده ،با اندازه و یا میناتوری،خوشنویسی،با کیفیت کاغذ و رنگ خود کاملآ خیره کننده است».

در این نمایشگاه شما میتوانید قدیمی ترین قطعه از نسخه های خطی قرآن در صد سال اول پس از رحلت حضرت محمد(ض) را مشاهده کنید.به طور مثال ،دو ورق از پوست ،که  در725 سال در شرق میانه نوشته شده است.متصدی های موزیم واشنگتن میگویند،که حتی بسیار کمی از مردم مراجعین مسلمان شانس دیدن چنین مواد را داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала