سخنگوی طالبان: ایران از ما حمایت نظامی و تسلیحاتی می‌کند

© AFP 2023 / Noorullah ShirzadaЧлены движения Талибан, Афганистан
Члены движения Талибан, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تمامی مسلمانان می دانند که امریکا، نظام در افغانستان را منهدم کرد و جنگ علیه مسلمانان را آغاز نمود

شبکه العربیه در وبسایت خود طی خبری تحت عنوان "طالبان، ایران را رسوا کرد" می نویسد: ملا ذبیح‌الله، سخنگوی طالبان افغانستان در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه الشرق الاوسط، در پاسخ به اینکه آیا طالبان اخباری مبنی بر دیدارهای محرمانه با دولت افغانستان در قطر در هفته گذشته را تایید می‌کند یا خیر، گفت: "ما مذاکرات و دیدارها محرمانه با نمایندگان دولت اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان را رد کرده و این اخبار صحت ندارد."»

آتش بس غیر رسمی بین طالبان و داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ارتباط طالبان با ایران

ملا ذبيح الله در ادامه به الشرق الاوسط گفت: «ما روابط خوب و تماس‌های مفیدی با ایران طی تفاهمات منطقه‌ای داشته‌ایم. ایران از ما حمایت نظامی و تسلیحاتی می‌کند تا با اشغالگران آمریکایی مقابله کنیم.»

سخنگوی طالبان افغانستان ادامه داد: «مسئولان کابل مزدوران امریکا هستند. آنها از سوی امریکا انتخاب و تعیین شده‌اند تا اهداف امریکایی را محقق ساخته و وابسته به آنها باشند. عربستان و بقیه کشورهای عربی واقعیت این امر را می‌دانند. تمامی مسلمانان می دانند که امریکا، نظام در افغانستان را منهدم کرد و جنگ علیه مسلمانان را آغاز نمود و آنها همچنان مردم را در کشور ما می‌کشند و خانه‌ها را منهدم می‌کنند.»

ایران - اسپوتنیک افغانستان
رسانه ها: ایران با طالبان برای ایجاد یک منطقه حائل با افغانستان همکاری می کند

به گزارش جام نیوز کشورهای عربی، طالبان را یک گروه ترویستی می دانند که در افغانستان عملیات علیه برخی سازمان های دولتی صورت می دهد. این در حالی است که برخی مسئولان افغان با آمریکا و اعراب همدست شده اند و علیه مردم افغانستان توطئه می کنند. نمونه این مسئله در عراق است که برخی سیاسیون وابسته به عربستان سعودی از داعش حمایت می کنند و شهر موصل را دو دستی به داعش تقدیم کرده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала