زاخارووا: رسانه های غربی و عربی در برابر قتل عام افغانها سکوت کرده اند

© Sputnik / Ramil Sitdikovماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در این کشتار آنچه که به شدت نگران کننده است افزایش شمار قتل کودکان است و بارها در این مورد هشدار داده ایم.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در جمع خبرنگاران با اشاره به ادامه اقدام های جنگی نیروهای ائتلاف تحت رهبری امریکا در افغانستان، گفت: در جریان عملیات انجام شده جنگی شمار زیادی از غیرنظامیان افغان کشته و هزاران نفر دیگر مجروح شده اند.
زاخارووا گفت: کشتار مردم افغانستان به ویژه کودکان در عملیات نیروهای ائتلاف امریکایی نگران کننده است و رسانه های غربی-عربی از جمله سی ان ان و الجزیره نیز در برابر این قتل عام ها سکوت کرده اند.

امریکا - اسپوتنیک افغانستان
حضور پر رونقی امریکایی ها در افغانستان پایان یافته

زاخارووا به استناد یک گزارش دفتر سازمان ملل برای کمک به افغانستان، گفت: در نه ماه اخیر در جریان اقدامات نظامی نیروهای ائتلاف امریکایی در افغانستان ۲۵۶۲ غیرنظامی کشته و ۵۸۳۵ نفر دیگر مجروح شده اند.
وی افزود: خبرنگاران شبکه امریکایی سی.ان.ان که تصویر یک کودک سوریای را در دست گرفته و نمایش سیاسی برپا می کند، اما تصاویر ۲۵۶۲ فردی را که به دست نیروهای تحت فرماندهی امریکا در افغانستان کشته شده اند در دست نمی گیرد.
وی افزود: در این کشتار آنچه که به شدت نگران کننده است افزایش شمار قتل کودکان است و بارها در این مورد هشدار داده ایم. 
طیاره ترانسپورتی نظامی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
افزایش حملات هوایی امریکا در افغانستان

خانم زاخارووا با بیان این که این روند از سال ۲۰۱۳ در حال گسترش است، اظهار کرد: در ۹ ماه نخست سال جاری در افغانستان بر اثر اقدامات جنگی نیروهای ائتلاف آمریکایی ۶۳۹ مورد قتل کودکان ثبت شده و ۱۸۲۲ کودک دیگر مجروح شده اند که ۱۵ درصد بیش از سال گذشته است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: بسیاری از رسانه های غربی و عربی سفارش های سیاسی انجام می دهند که ماه اکتبر به آنها داده شده است.

وی افزود: متاسفانه بر اثر اقدام های نیروهای ائتلاف امریکایی در افغانستان با طیاره و بمباران مناطق مسکونی، شمار تلفات غیرنظامیان به شدت افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала