قتل هفتاد و نه تروریست به شمول دو شهروند پاکستانی در افغانستان

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: نیروهای امنیتی افغانستان در عملیات‌های تعرضی و تهاجمی شان که به منظور پاک‌سازی برخی از مناطق ناامن این کشور راه‌اندازی کرده‌ بودند، هفتاد و نه از جنگجویان گروه تروریستی طالبان به شمول دو شهروند پاکستانی و دو عضو داعش را به قتل رسانده‌اند.

وزارت دفاع با اعلام این خبر می‌گوید این عملیات‌ها که در ولایت‌های ننگرهار، لغمان، کنر، پکتیکا، کندهار، ارزگان، زابل، بادغیس، هرات، فراه، فاریاب، بغلان، کندز و هلمند راه‌اندازی شده بود، در آن بیست و یک تن تروریست دیگر زخمی و دو فرمانده محلی گروه تروریستی طالبان بازداشت شده‌اند. این وزارت افزوده که در میان افراد کشته دو فرمانده طالبان نیز شامل است.

وزارت دفاع می‌افزاید در عملیات‌هایی که در ولسوالی‌های دانگام و غازی‌آباد ولایت کنر در شرق افغانستان راه‌اندازی شده بود، بیست و چهار تن از جنگجویان گروه طالبان به شمول امین‌الحق و شاهد دو فرمانده محلی این گروه تروریستی به قتل رسیده‌اند. در این عملیات‌ها دو تروریست پاکستانی نیز در کنر کشته شده‌اند.

همچنین در عملیات‌های مشابه در ولایت‌های ارزگان و پکتیکا نیز بیش از چهل تن از افراد گروه تروریستی طالبان کشته و نزدیک به بیست تن دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع می‌افزاید که در یک عملیات دیگر در ولسوالی سیاه‌گرد ولایت پروان برعلاوه کشته شدن شش جنگجوی طالب، مولوی عزیز و ملا عمر از فرماندهان این گروه تروریستی بازداشت شده‌اند.

وزارت دفاع از جان‌باختن هفده تن از سربازان اردوی ملی افغانستان نیز در جریان این عملیات‌ها خبر داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала