امریکا به سعودی سلاح میفروشد

© AP Photo / Carolyn Kaster پادشاه عربستان سعودی و بارک اوباما
پادشاه عربستان سعودی و بارک اوباما - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این قراردادها عمدتا در زمینه فروش و ساخت سلاح، آموزش، نگهداری و خرید سامانه های دفاعی پیشرفته و تولید طیاره های بدون سرنشین منعقد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا نشریه کویتی، امارات تایید کرده که این قرارداد به ارزش ۷۸۵ میلیون دالر شامل فروش راکت و ذخایر تسلیحاتی می شود.

دولت امارات همچنین تاکید کرده که مذاکرات موفقی برای خرید سلاح های بیشتر از امریکا داشته است.
به نوشته الرای، واشنگتن مدعی شد که فروش سلاح امریکا به امارات در راستای مبارزه با گروه تروریستی 'داعش' در منطقه است و بر همین اساس همکاریهای واشنگتن و ابوظبی توسعه خواهد یافت.
دولت امریکا تاکید کرد که این قرارداد شامل بیش از چهار ده هزار راکت می شود.
امریکا همزمان با کویت و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس همکاری های گسترده نظامی دارد و مبارزه با تروریسم را دستاویزی برای فروش تسلیحات به همپیمانانش در منطقه قرار داده است.
بر اساس اعلام پنتاگون، ۲۴ بالگرد 'آپاچی ای اچ ۶۴ ای' و سامانه آموزشی کادر پروازی از نوع 'لانگبو' و نیز تجهیزات پشتیبانی زمینی شامل دستگاه های رادیویی از نوع 'تالیس'، در اختیار قطر داده است. در ماه های اخیر، قطر و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با اتکا به درآمدهای سرشار نفتی اقدام به خرید گسترده تسلیحات از کشورهای غربی کرده اند.
پیش از این قطر ۱۰ قرارداد همکاری نظامی برای توسعه و تجهیز ارتش خود با کشورهای آمریکا، آلمان و فرانسه امضا کرده بود.
این قراردادها عمدتا در زمینه فروش و ساخت سلاح، آموزش، نگهداری و خرید سامانه های دفاعی پیشرفته و تولید طیاره های بدون سرنشین منعقد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала