کلکسیون حجاب اسلامی و ارتدکس

© Fotolia / Jasmin MerdanМусульманка в парандже
Мусульманка в парандже - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شباهت های زیاد چهادر های اسلامی و ارتدکس. طراحان جوان مد و طراحان قدیمی هر چه بیشتر کلکسیون های چهادر های زیبا را معرفی می کنند.

   طراح بریتانیایی  کلکسیون  چهادر ها برای  نژادهای مختلف را به نمایش گذاشت.  اوایل سال جاری،  خانه مدDolce & Gabbana کلکسیون چهادر و دیگر انواع حجاب و عبا را معرفی کرد.

 اسپوتنیک تاجکستان  خواست بداند چه انتظاری  از این گرایش جدید در  دنیای مد می توان داشت.

 به گفته  الکساندر  واسیلیف،  مورخ مشهور  مد  روسیه ،  فرهنگ اسلامی  مد آینده است. « مد هیچ آینده دیگری نخواهد داشت.  بدون شک  مدهای اسلامی هر چه بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. یعنی  این گرایش جهانی شده است». به عقیده وی، مارک کنونی،چهادرو دیگر انواع حجاب در آینده نیز  تکامل خواهد یافت».

مورخ  مد روسیه گفت: « در روسیه طراحانی هستند  که فقط در  ساحه اسلامی کار می کنند. این موضوع  مرا نه شاد می کند و نه  غمگین.  این یک واقعیت است. روسیه  فرصت مناسب برای  رواج مارک ملی در جهان را از دست داد.  از این رو  در ده سال آینده  مد اسلامی را « از خارج خواهیم پذیرفت». کارشناس روسیه  معتقد است که  رواج حجاب، نه با مد  بلکه با ایدئولوژی  و دین سر و کار دارد.  احتمال آن وجود دارد  که این گرایش  به مذاق زنان روسیه خوش آید. به ویژه با توجه به این  نکته که دین ارتدکس  و اسلام  از خصوصیات مشابه ی در آداب و رسوم لباس زنان برخوردارند. » در کلیسا، زنان باید چهادر سر کنند و در دامن بلند  و ژاکت و یا بلوز بلند وارد کلیسا بشوند.  پس فرق  لباس ارتدکس  و اسلام در چیست؟  به عقیده من از نظر جزئیات، آنها خیلی نزدیک به یکدیگر هستند».  آلن آرفیفی  استاد  تاریخ مد در  مدرسه عالی طراحی  بریتانیا  نیز نظر مشابه ی دارد. 

هم صحبت رادیو « اسپوتنیک»  متذکر شد   که مارک جدید  جهان  مطابقت کامل با  لباس های ملی روسی دارد. « در روسیه بطور سنتی چهادر می پوشیدند.  در اینجا نیازی به جا افتادن این مد نیست.  ببینید در جاده ها  چه خبر است.   در روسیه  از چهادر به اشکال مختلف استفاده می شود. در هوای سرد  خانم ها استفاده از چهادر را ترجیح میدهند.  هر چند در دین ارتدکس پوشاندن  موها با چهادر  مورد استقبال قرار می گیرد، اما  نباید انتظار داشت  که زنان  روس  در داخل  خانه و ادارات چهادر بپوشند. پوشیدن چهادر  در تضاد با  سنن روسی قرار ندارد، البته  در اینجا صحبت از نقاب و یا  چهادر های سیاه نیست.  روس های غیر مسلمان از  کلکسیون Dolce & Gabbana برای دنیای عرب  خوششان آمد  که در این کلکسیون  انواع حجاب و  عبا  به نمایش گذاشته شد».

قبلاً  گزارش شد که  تیم زنان روسیه  در بازی مینی فوتبال به احترام  بازیکنان تیم ایران  چهادر پوشیدند.  دختران  به احترام سنن و فرهنگ رقبای خود با چهادر در مسابقه ظاهر شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала