تلفات سنگین طالبان در حملات هوایی در چوره ارزگان

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: در حملات هوایی نیروهای امنیتی افغانستان بالای مواضع جنگجویان گروه تروریستی طالبان در ولایت ارزگان،‌ در جنوب این کشور،‌ تلفات سنگینی به این جنگجویان مسلح مخالف دولت وارد شده است.

وزارت دفاع می‌گوید در حملات هوایی نیروهای امنیتی در چند روستای ولسوالی چوره ولایت ارزگان، هفتاد و هشت تن از جنگجویان طالبان کشته و هشتاد و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنین وزارت دفاع از تلفات سنگین طالبان در ولسوالی‌های دانگام و اسمار ولایت کنر در شرق افغانستان نیز خبر داده می‌گوید که در جریان عملیات‌های پاک‌سازی در این ولسوالی‌ها نوزده تن از افراد طالبان به شمول یک سرگروه مصری این گروه به قتل رسیده‌اند. در این عملیات‌ها سه طالب دیگر زخمی شده‌اند.

همزمان با وارد شدن تلفات سنگین طالبان در ولایت‌های ارزگان و کنر،‌ قول اردوی 209 شاهین در شمال شرق افغانستان نیز از کشته شدن بیست و یک تن از جنگجویان گروه تروریستی طالبان خبر داده است. این قول اردو می‌افزاید که این تروریستان در حملات هوایی نیروهای امنیتی افغانستان در ولسوالی خواجه ‌سبزپوش ولایت فاریاب به قتل رسیده‌اند.

هرچند طی ماه‌های اخیر میزان تلفات طالبان به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته اما همزمان با آن میزان فعالیت‌ها و خشونت‌های این گروه نیز شدت بیشتری گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала