سیستم حکومتی امریکا به گونه ای است که نمی تواند سالم باشد

© REUTERS / Joe Raedle/PoolКандидаты в президенты Хиллари Клинтон и Дональд Трамп в дебатах в Нью-Йорке
Кандидаты в президенты Хиллари Клинтон и Дональд Трамп в дебатах в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اوباما، کلینتن یا ترامپ سر و ته یک کرباسند و برای دنیا فرقی نمی کنند.

خبرگزاری میزان مطلب را تحت عنوان توکل ما به شیطان است نشر نموده و در آن در مورد سیستم حکومتی امریکا می نوسید: سیستم حکومتی این کشور به گونه ای است که نمی تواند سالم باشد، برای همین است که در داخل کشور با واکنش مردمی و شگفتی آنها روبرو نمی شود.

در این چند روز گذشته تاکنون اگر توجه کرده باشید متوجه می شوید که فسادهای هیلاری کلینتن و دونالد ترامپ دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا با بی توجهی مردم این کشور و حتی رسانه های آنها روبرو بوده است.

انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
تنها راه برون رفت از چالش های کنونی افغانستان انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری است

واکنش طبیعی و منطقی نسبت به چنان فسادهای بزرگ و وقیحی چه می تواند باشد؟

آیا رسانه ها و مردم امریکا باید سکوت کنند و یا تنها به بازگویی مناظره های افشاگرانه دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری بپردازند یا این که فشار رسانه ای و افکار عمومی باید باعث شود تا این دو از روی شرم کناره گیری کنند؟

این رسانه می نوسید مردم و رسانه های امریکایی نسبت به این وقایع نه این که بی توجه باشند، اتفاقاً توجه زیادی هم دارند اما این توجه به سمت رسوایی اخلاقی فردی که می خواهد زمام امور کشوری 300 میلیون نفری را در دست بگیرد نیست، بلکه چنان فضای فساد آلودی ابزاری می شود برای بهره بردن سیاسی.

پوتین امیدوار احیای روابط روسیه و امریکا بعد از انتخابات ریاست جمهوری امریکا است - اسپوتنیک افغانستان
پوتین امیدوار احیای روابط روسیه و امریکا بعد از انتخابات ریاست جمهوری امریکا است

اگر مردم امریکا از چنین اتفاقاتی که در کشورشان می افتد تلنگری می خوردند و به خود می آمدند، و متوجه می شدند که نظر افکار عمومی دنیا نسبت به آنها چیست قطعاً واکنش نشان می دادند و این واکنش باعث پایان به سیستم حکومتی فاسد آمریکا می شد. البته نه به این آسانی بلکه برای رسیدن به چنین هدفی هزینه هم باید داد.
نکته جالب در فساد نهادینه شده در امریکا این است که افشاگری در باره این مفاسد عین آزادی و دموکراسی به حساب می آید. در حالی که جامعه و حکومت خود را مسیحی دو آتشه می دانند و حتی شعار رسمی و ملی امریکا این است؛ توکل ما به خدا است! اما در واقع توکل امریکا و حاکمان این کشور به شیطان است.
در میان مردم این کشور قشر زیادی وجود دارند که هم مذهبی هستند و پایبند به اصول اخلاقی و هم مخالف سیاست های سیستم حکومتی کشورشان اما به خاطر این که صدای آنها به جایی نمی رسد، در این شرایط به زندگی خود ادامه می دهند. 

هیلاری کلینتون - اسپوتنیک افغانستان
کلینتون: در انتخابات ریاست جمهوری امریکا داعش از پیروزی ترامپ طرفداری میکند

رسانه های امریکایی هیچگاه صدای اعتراض چنین گروه و افرادی را منتشر نمی کند چون به خوبی می داند دیگر اقشار مردم هم تحت تأثیر دیدگاه و نظرات آنها قرار خواهند گرفت و این خطری برای حکومت فاسدی است که در آمریکا حاکم است.
تصور امریکای بدون فساد از هر نوع و جنسی مشکل است، چرا که ساختار این رژیم بر اساس فساد بنا نهاده شده است و اگر روزی این فساد از بین برود اداره و مدیریت کشور چگونه خواهد بود؟ آیا مفسدان حاکم اجازه بر سر کار آمدن یک حکومت و دولت سالم را در آمریکا می دهند؟
اگر چنین شرایطی ایجاد شود و فضایی برای کنار رفتن سیستم حکومتی فاسد امریکا آماده شود، بدون شک با جنگ های داخلی و خونریزی های بسیار همراه خواهد شد چرا که مفسدان حاکم در امریکا به راحتی اریکه قدرت را واگذار نخواهند کرد.
با این اوصاف عده ای بر سر این که ترامپ خوب و بهتر است یا کلینتن اختلاف نظر دارند! 
Кандидат в президенты США Хиллари Клинтон - اسپوتنیک افغانستان
کلینتون از مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا می ترسد

سیستم و ساختار حکومتی امریکا با حضور هر فرد و رئیس جمهوری در کاخ سفید تغییری نمی کند، این رئیس جمهور خواه جمهوری خواه باشد خواه دموکرات تفاوتی برای اوضاع جهان نخواهد داشت.
باراک اوباما با پایان دوران ریاست جمهوری خود برود هم حزبی او یعنی هیلاری بیاید یا ترامپ از حزب رقیب، انتظار و توقع تغییرات مثبت در سیاست ها و رفتارهای امریکا بیهوده است.
آیا می توان از این روشن تر و تازه تر موردی یافت که ثابت کند امریکا قابل اعتماد و اطمینان نیست؟
اوباما، کلینتن یا ترامپ سر و ته یک کرباسند و برای دنیا فرقی نمی کنند.

باید گفت که تنها 7 روز دیگر به انتخاب یکی از نامزدهای ریاست جمهوری امریکا که این روزها صحنه افشاگری فساد یکدیگر است باقی مانده.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала