فاروق وردک: دولت باید به پرونده قتل برادرم رسیدگی کند

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فاروق وردک وزیر پیشین معارف تاکید کرد، که حکومت باید عامل اصلی قتل شیرولی وردک را گرفته و به پنجه قانون بسپارد.

آقای وردک، که امروز (سه شنبه) در مراسم گشایش "جاده شهید شیرولی وردک" صحبت می‏کرد، یادآور شد که تاکنون چندین تن در پیوند به قضیه کشته شدن شیرولی وردک دستگیر شده اند؛ اما حکومت در دستگیری عامل اصلی این قضیه تاکنون ناتوان بوده است.
آقای وردک تاکید کرد، که مردم وردک از حکومت وحدت ملی خواهان رسیدگی به پرونده شهید شیرولی وردک اند و حکومت باید عامل اصلی این قضیه را دستگیر کند.
او با بیان اینکه:- "مردم افغانستان می‏دانند که چه کسانی شیرولی وردک را کشته است" افزود، که دشمنان مردم همواره در تلاش بوده اند که قهرمانان کشور را از بین ببرند؛ اما سرانجام ناکام خواهند شد.
در همین حال، سرک 40 متره خوشحال خان مینه امروز از سوی شماری از نمایندگان مردم در مجلس و فعالان سیاسی و اجتماعی، به نام "جاده شهید شیرولی وردک" نام گذاری شد.
فاروق وردک اما تاکید کرد که نام گذاری سرک 40 متره خوشحال خان مینه به نام شهید شیرولی وردک یک خدمت ناچیز در مقابل خدمات این نماینده فعال و جوان کشور است که همواره تا زنده بود در راه خدمت به وطن تلاش کرد.
نمایندگان مردم در مجلس نیز حین گشایش این جاده تاکید کردند که شهدا بالای مردم حق دارند و نام گذاری یک سرک و دیگر بناها میتواند خاطره‌ی آنها را در دل مردم زنده نگهدارد.
عرفان الله عرفان معاون منشی مجلس نمایندگان حین گشایش جاده متذکره گفت؛ شیرولی وردک یک فرد ملی گرا بود و همواره ملی فکر می‏کرد. او ملی گرایی خود را همیشه در اعمال خود ثابت کرده بود.
براساس گفته های عرفان؛ خواست شیرولی وردک این بود که تمام اقوام در این کشور وحدت داشته باشند تا دشمنان مردم افغانستان در امر تفرقه اندازی ناکام شوند.
شماری از نمایندگان و بزرگان مردم میدان وردک از رئیس جمهور کشور خواهان نام گذاری یک سرک به نام شهید ولی وردک شده بودند که رئیس جمهور دستور داد سرک 40 متره خوشحال خان مینه به نام این فرد نامگذاری شود.

شایان ذکر است که  باشندگان ناحیه پنجم از بسته شدن دکاکین شان شکایت داشته اظهار کردند که اشتراک نمایندگان مجلس و اعضای بلند پایه حکومتی در مراسم گشایش این سرک باعث مسدودی دکاکین و تعطیلی کار آنان از سوی نیروهای امنیتی شده است.

شیرولی وردک، عضو مجلس نمایندگان روز یک شنبه 16 جوزا سال روان در اثر انفجار مواد منفجره در مقابل خانه‌اش در چهارراهی قمبر در ناحیه‌ی پنجم شهر کابل کشته و در قبرستان ویژه ای اعضای شورای ملی به خاک سپرده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала