پاکستان پروژه‌های انکشافی تعهد شده در افغانستان را تمویل می‌کند

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: یک مقام سفارت پاکستان در کابل گفته است که اسلام‌آباد برای تمویل برخی از پروژه‌های انکشافی که در افغانستان وعده داده بود، به آن عمل می‌کند.

ابرار حسین سفیر پاکستان این موضوع را در یازدهمین نشست اعضای کمیسیون مشترک اقتصادی و تجارتی افغانستان و پاکستان در کابل بیان کرده است.

ساخت شفاخانه‌های رحمان بابا، دوصد بستر محمدعلی جناح، صد بستر نایب‌ امین‌الله خان لوگری، احداث چند خط آهن، اتصال شبکه‌های برقی و احداث سرک جلال‌آباد-تورخم، از جمله پروژه‌هایی اند که دولت وعده داده بود که آن را تمویل می‌کند.

کار برخی از این پروژه‌ها سال‌ها قبل آغاز شده بود اما هرباری که تنش‌های سیاسی میان دو کشور بالا گرفته،‌ کار این پروژه‌ها متوقف شده است. شفاخانه دوصد بستر محمدعلی جناح که از پروژه‌های بزرگ پاکستان در شهر کابل است، نزدیک به ده سال قبل آغاز شده بود،‌ اما این شفاخانه تاکنون کارش پایان نیافته و سال‌هاست که نیمه کاره مانده است.

دولت پاکستان که از سوی مقام‌های دولت افغانستان بارها متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی از جمله طالبان در افغانستان شده است، در کنفرانس اخیر بروکسل نیز وعده داد که طی چهار سال آینده مبلغ پنج‌صد میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند.

پاکستان در حالی بر اجرای تعهداتش مبنی‌بر تمویل برخی از پروژه‌های انکشافی در افغانستان تاکید می‌کند که این کشور اخیرا فشارها بالای مهاجرین افغان را شدت بخشیده و هم اکنون روزانه بیش از شش‌هزار و پنج صد نفر بدلیل این فشارها پاکستان را ترک می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала