همسر رهبر کوریای شمالی 7 ماه می شود که از انظار عمومی غایب است

© AP Photo / Korean Central News AgencyNorth Korean leader Kim Jong Un, front left, accompanied by his wife Ri Sol Ju, front right, inspects the Rungna People's Pleasure Ground in Pyongyang
North Korean leader Kim Jong Un, front left, accompanied by his wife Ri Sol Ju, front right, inspects the Rungna People's Pleasure Ground in Pyongyang - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه دیلی تلگراف انگلستان گزارش داد که همسر کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، از 7 ماه قبل در انظار عمومی ظاهر نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تابناک به استناد از پایگاه شبکه خبری العالم، این روزنامه افزود که این موضوع امکان دارد نشانه بی ثباتی در پیونگ یانگ، حاملگی همسر کیم یا اختلاف این دو با یکدیگر باشد.

دیلی تلگراف به نقل از خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی نوشت که خانم ری آخرین بار روز 28 مارچ امسال همراه همسرش در بازدید علنی به یک منطقه تجاری جدید و مجتمع بیمارستانی در پیونگ یانگ رفته بود.

این روزنامه نوشت که خانم ری به عنوان بانوی نخست کوریای شمالی از سال 2012 همواره هنگام بازدید کیم از کارخانجات، شفاخانه ها و مجتمع های تفریحی در کنار همسرش ظاهر می شد.  تصاویر وی در رسانه های دولتی در 22 مناسبت در سال 2013 میلادی و 15 بار در سال 2014 منتشر شده بود اما در سه ماه اول امسال تنها سه بار تصویر وی منتشر شد. از آن زمان تا کنون نیز تصویر وی مشاهده نشده است.

این گزارش حاکیست که امکان دارد ری سول جو، همسر رهبر کوریای شمالی، به نوعی باعث عصبانیت، کیم یو جونگ ،خواهر همسرش، شده باشد که تصویر وی به شکلی روز افزون به عنوان میراث خوار قدرت و نفوذ برادرش منتشر شده و مدتی قبل مدیر سازمان تبلیغات این کشور شده است. 

روزنامه تصریح کرد:- «همچنین، امکان دارد عدم ظهور ری در ملاء عام به خاطر حفاظت شدید از وی باشد».  

همچنین توشیمیتسو شیجیمورا، استاد دانشگاه واسیدا در توکیو که متخصص بررسی مسائل رهبران کوریای شمالی است، گفت که نشانه هایی تایید نشده وجود دارد که حاکیست ری بسیار به جانگ سونگ تایک عمو و معلم رهبر کوریای شمالی نزدیک بوده است. تایک در دسمبر 2013 به اتهام اقدام علیه وحدت حزب حاکم در این کشور اعدام شد.

شیجیمورا تصریح کرد که امکان دارد علل دیگری مانند حاملگی یا اختلاف میان رهبر کوریای شمالی و همسرش در غیبت او مؤثر بوده باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала