باز شدن پای «شورای عالی احزاب جهادی و ملی» به اختلافات رهبران وحدت ملی

© Photo / U.S Embassy Kabul Afghanistan/Employee of the U.S. State Departmentباز شدن پای «شورای عالی احزاب جهادی و ملی» به اختلافات رهبران وحدت ملی
باز شدن پای «شورای عالی احزاب جهادی و ملی» به اختلافات رهبران وحدت ملی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش سپوتنیک به نقل ازدفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مسئولان شورای عالی احزاب جهادی و ملی در نشست خبری امروز در کابل اعلام کرد که برای حل اختلافات رهبران دولت وحدت ملی تلاش می‌کنند.

صبغت الله مجددی، رئیس جبهه ملی نجات و رهبر شورای عالی احزاب جهادی و ملی اعلام کرد ما با ژنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری و اشرف غنی رئیس جمهور گفت‌وگو کرده‌ایم و بزودی اختلافات دوطرف رفع خواهد شد.

محمد کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی و عضو شورای عالی احزاب جهادی و ملی نیز در این نشست گفت که در کنار دولت وحدت ملی هستیم و از برای تقویت آن تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه افغانستان نباید عرصه جنگ‌های نیابتی شود؛ از جامعه جهانی خواست تا کشمکش‌های خود را به افغانستان منتقل نکنند. آشکار شدن اختلافات رهبران حکومت وحدت ملی هفته گذشته در رسانه‌ها، بار دیگر اظهارات معاون اول اشرف غنی واکنش ریاست جمهوری افغانستان را برانگیخت.

پس از عقب نشینی از درگیری‌های ولایت فاریاب در شمال افغانستان ژنرال «دوستم» معاون اول رئیس جمهور مقامات دولت را به کار شکنی متهم کرد. وی، رئیس جمهور افغانستان را فردی قوم‌گرا دانست و اعلام کرد که «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی و «معصوم ستانکزی» رئیس اداره امنیت ملی نیز با حمله به کاروان نظامی او قصد جان او را داشتند.

در واکنش به این اظهارات ژنرال دوستم دفتر مطبوعاتی اشرف غنی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات معاون اول ریاست جمهوری به عنوان عضو کلیدی دولت در تمام ساختارها و تصمیم گیری‌های افغانستان تاثیرگذار است و خلاف شان و جایگاه اوست.

ژنرال دوستم در حال حاضر در شمال افغانستان به سر می‌برد و گفته است تا زمانی که خواسته‌هایش برآورده نشود به کابل باز نخواهد گشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала