میانجی‌گری مجددی و خلیلی برای اختلافات غنی و دوستم

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: صبغت‌الله مجددی نخستین رییس جمهور دوره حاکمیت مجاهدین و از رهبران ارشد جهادی و محمدکریم خلیلی معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان، اعلام کرده که برای حل اختلافات میان اشرف‌غنی رییس جمهور و جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری،‌ میانجی‌گری می‌کنند.

اقایان مجددی و خلیلی امروز سه‌شنبه، در یک نشست خبری مشترک اعلام کردند که آنان اجازه نمی‌دهند تا وضعیت افغانستان در نتیجه بحران‌ها و تنش‌های موجود سیاسی میان رهبران حکومت وحدت ملی به سوی بدتر شدن برود.

آقای مجددی گفت: «حرکت‌‌هایی که چند وقت اخیر بین اراکین حکومت رخ داد و مردم را به تشویش افتادند، ما کوشش کردیم که این حرکت‌ها اصلاح شود. الحمدالله ما در این راه قدم‌های موثری برداشتیم و امید است که این مساله به خرابی نکشد.»

صبغت‌الله مجددی در عین‌حال تاکید کرد که او به نمایندگی از شورای عالی احزاب جهادی و ملی با اشرف‌غنی رییس جمهور و جنرال عبدالرشید دوستم برای حل اختلافات شان در تماس شده و آنان نیز وعده‌ کرده‌اند که جهت حل تنش‌های شان اقدام می‌کنند.

همچنین محمدکریم خلیلی معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان،‌ ضمن حساس توصیف کردن وضعیت موجودد در این کشور،‌ گفت: «هرگز قبول نداریم که افغانستان به بحران برود و ما جلوی این بحران را با تمام توان خواهیم گرفت و هرگز نخواهیم گذاشت که کشور با مشکلاتی که وجود دارد به سویی حرکت کند که مردم افغانستان احساس ناامیدی کنند.»

محمدکریم خلیلی همچنین تاکید کرد که رهبران حکومت وحدت ملی مسوولیت دارند تا از پراکندگی میان اقشار مختلف جامعه جلوگیری کنند نه این که خودشان باعث پراکندگی شوند.

اخیرا در حالی بیان می‌شود که اخیرا رهبران حکومت‌وحدت ملی دچار تنش سیاسی جدید شده و جنرال عبدالرشید دوستم و احمدضیا مسعود رییس جمهور را به قوم گرایی و قبضه کردن قدرت سیاسی متهم کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала