قاچاق پوست مرکب از افغانستان به چین

© Fotolia / Željko RadojkoЗабавный ослик в поле
Забавный ослик в поле - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با توجه به این که این حیوان برای بسیاری‌ها مفید ثابت شده است؛ با ادامه‌ی چنین وضع، نگرانی‌ها از نابود شدن نسل این حیوان وجود دارد.

به گزارش‌ اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز, قاچاق پوست "مرکب" در برخی از ولایت‌های شمال کشور افزایش یافته است.

اخیرن برخی از باشندگان ولایت‌های تخار، بلخ، بدخشان و سمنگان مرکب‌ها را می‌کشند و پوست آنان را به بهای بلند به فروش می‌رسانند. بر اساس گزارش‌ها، پوست این حیوان از پنج تا ده هزار افغانی به فروش می‌رسد.

چین یکی از کشورهایست که پوست مرکب در آن به قیمت بلند فروخته می‌شود و ظاهرن این دلیل و همچنین نزدیکی شمال کشور به چین، سبب شده است تا پوست مرکب به این کشور قاچاق شود.

دیروز (دوشنبه دهم عقرب) پولیس تخار جسد کشته و پوست‌ شده‌ی پانزده مرکب را دریافت کرد؛ اما عامل یا عاملان آن تا اکنون دستگیر نشده‌اند.

Ослы на пастбище в горах - اسپوتنیک افغانستان
فروش گوشت خر در تخار

وزارت صحت عامه‌ی کشور با ابراز نگرانی از این موضوع گفت که ممکن این وضعیت به سلامتی باشندگان محل ضرر برساند.

حدود چهار ماه پیش، پولیس بلخ در ولسوالی شولگره‌ی این ولایت یک کشتارگاه مرکب را کشف و شناسایی کرده بودند. در پیوند به این موضوع چهار نفر دستگیر شده که آنان دلیل این کار را بی‌کاری و دریافت پول گفته بودند.

پیش از این نیز مسوولان امنیتی این ولایت کشتارگاهی را کشف کرده بودند که در آن گوشت اسپ به جای گوشت گاو به نیروهای پولیس این ولایت در یک قرارداد تدارکاتی به فروش می‌رسید.

کشور چین تمام خر های دنیا را می خرد - اسپوتنیک افغانستان
کشور چین تمام خر های دنیا را می خرد

تجارت پوست و گوشت مرکب و کشتن این حیوان از دیدگاه اسلامی 'نامشروع' است؛ از سوی دیگر هنوز هم در بسیاری از ولایت‌های کشور از این حیوان در کارهای روزمره‌ استفاده‌ صورت می‌گیرد.

با توجه به این که این حیوان برای بسیاری‌ها مفید ثابت شده است؛ با ادامه‌ی چنین وضع، نگرانی‌ها از نابود شدن نسل این حیوان وجود دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала