عبدالله: انسجام برای مدیریت جنگ و شکست دشمن الزامی است

© Photo / ریاست اجراییهعبدالله: انسجام برای مدیریت جنگ و شکست دشمن الزامی است
عبدالله: انسجام برای مدیریت جنگ و شکست دشمن الزامی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت و حدت ملی، می‌گوید که انسجام و هماهنگی میان نیروهای امنیتی افغانستان برای مدیریت جنگ و شکست دشمن الزامی است.

آقای عبدالله که امروز در دومین روز کنفرانس مشترک مسوولان نهادهای امنیتی و فرماندهان در مقر وزارت دفاع صحبت می‌کرد، افزود: «انسجام و هماهنگی میان نهادهای امنیتی برای مدیریت جنگ بسیار مهم و تعیین کننده است، در غیرآن هر نهاد مسوولیت خود را به گردن دیگران می‌اندازد و این مساله باعث افزایش مشکلات می‌شود. همه مسوولیت دارند با هماهنگی و استراتژی عملی وضعیت امنیتی را مدیریت کنند، اگر مشکل هماهنگی حل شود به یقین که شکست دشمن حتمی است.»

عبدالله عبدالله همچنین تاکید کرد که با وجود جنگ روانی و تبلیغات گسترده گروه‌های تروریستی طی دو سال اخیر، این گروه‌ها با شکست مواجه شده و به هیچ یک از اهداف خود نرسیده‌اند. وی تاکید کرد که ناکامی گروه‌های تروریستی در رسیدن به اهداف شان از تلاش و مبارزه نیروهای امنیتی افغانستان ناشی می‌شود. او در عین‌حال تاکید کرد که نیروهای امنیتی نیاز دارند تا خلاها و آسیب‌های خود را شناسایی کنند. آقای عبدالله گفت که نیروهای امنیتی با جنگجویان گروه‌های تروریستی از نگاه امکانات و تجهیزات قابل مقایسه نیستند اما برخی از خلاها در مواردی باعث مشکل شده است.
رییس اجراییه حکومت وحدت ملی گفت: «جنگ بالای افغانستان تحمیل شده است، تروریزم بین‌المللی، منطقه‌ای با گروه‌های داخلی در برابر ملت قرار دارند. در چنین حالت وظیفه مسوولان امنیتی بسیار خطیر و مهم است. نباید یک لحظه در روحیه و اراده آنان خلل ایجاد شود، نباید نسبت به صدای سرباز و حقوق آن بی تفاوتی صورت بگیرد.»

عبدالله عبدالله از ادامه‌ی تلاش‌های حکومت برای گفتگوهای صلح با گروه‌های مسلح مخالف دولت نیز خبر داد اما گفت که  این مساله نباید تلاش‌های نیروهای امنیتی را زیر سوال نمی‌برد. وی گفت: «اگر روزی صلح در کشور تامین شود، قهرمانان واقعی صلح نیروهای امنیتی هستند. بنابراین آنان بدون در نظرداشت قوم، مذهب و گرایش سیاسی به وظایف خود عمل نمایند.»

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی نسبت به افزایش میزان تلفات نیروهای امنیتی افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت که مسوولان امنیتی مکلفیت دارند تا روی این مساله توجه بیشتری داشته باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала