قدردانی شواری امنیت ملی از پذیرفتن اشتباه تلویزیون «یک»

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: شورای امنیت ملی افغانستان نسبت به پذیرش اشتباه تلویزیون خصوصی «یک» در پی نشر یک گزارش نادرست، ابراز قدردانی کرده است.

دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی می‌گوید که تلویزیون خصوصی «یک» به تاریخ سوم ماه جاری خورشیدی، گزارشی را مبنی‌بر این که طرح حمله شورای امنیت ملی علیه جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری در ولسوالی غورماچ فاریاب ناکام مانده است را منتشر کرد و اکنون بر نادرست بودن این خبر تاکید کرده است.

دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی در اعلامیه‌ای گفته است: «ما درحالی‌که این گزارش را به مجرد پخش آن از بنیاد نادرست خوانده رد نمودیم از تلویزیون یک خواستیم در صورت موجودیت اسناد و شواهد در زمینه آن را به مردم افغانستان ارایه نماید. تلویزیون یک بعد از بررسی همه جانبه مسلکی به روز دوم پخش خبر در سرویس خبری مورخ چهار برج عقرب سال جاری خبر یاد شده را اصلاح نموده گفت که در صحبت‌های جلالتمآب معاون اول ریاست جمهوری از چنین مسله تذکر نرفته و خبرشان درین رابطه اشتباه بوده است.»

در همین‌حال، عبدالله خنجالی مسوول برنامه‌های سیاسی تلویزیون «یک»، نشر این خبر را یک اشتباه مسلکی خوانده و از شورای امنیت ملی معذرت‌خواهی کرده است.

‎با این حال‌،‌ شورای امنیت ملی می‌افزاید: «تشخیص به موقع اشتباه و تصحیح آن به گونه مسلکی، پختگی، مسوولیت پذیری و تعهد به اصول وزین روزنامه نگاری دبیران و مسوولین رسانه‌های کشور را نشان می‌دهد و مارا به آینده بهتر وضیعت آزادی بیان و مطبوعات کشور امیدوارتر می‌کند.»

مسوولان تلویزیون یک گفته‌اند که با خبرنگار و ادیتور این خبر برخورد اداری و آنان را از کار اخراج کرده‌اند. اما شورای امنیت ملی از مسوولان این تلویزیون خواسته است تا این خبرنگار و ادیتور را دوباره بر سرکار برگرداند اما برای شان تذکر دهند که پس از این در انتشار خبرها و گزارش‌ها از دقت کار بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала