سی سازمان تروریستی در افغانستان فعالیت دارند

© Photo / ارگسی سازمان تروریستی در افغانستان فعالیت دارند
سی سازمان تروریستی در افغانستان فعالیت دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، می‌گوید که در این کشور سی سازمان تروریستی فعالیت دارند.

آقای غنی که با مسوولان سکتور امنیتی در پایان کنفرانس مشترک مقام‌ها و فرماندهان نیروهای امنیتی در ارگ ریاست جمهوری صحبت می‌کرد، از شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی افغانستان ابراز خرسندی کرده افزود که جنگ جاری در این کشور جنگ داخلی نیست زیرا در افغانستان سی سازمان تروریستی فعالیت دارند و اجنگ دارای ابعاد مختلف است. وی از مشارکت برخی از کشورها به ویژه ایالات متحده امریکا در مبارزه با گروه‌های تروریستی ابراز خرسندی کرده گفت که مبارزه با تهدید تروریزم سیاست و استراتژی واحد بین‌المللی نیاز دارد.

رییس جمهور غنی همچنین گفت که تروریزم یک تهدید میان مدت است و برای دفع تهدیدها و برای دفع این تهدیدها، دولت افغانستان تعهدات میان مدت بین‌المللی را با خود دارد.

اشرف‌غنی همچنین تاکید کرد که نیروهای امنیتی افغانستان هنگام‌ عملیات‌های شان علیه گروه‌های تروریستی فعال در این کشور از اسلحه شان به دقت و هوشیاری کار گرفته‌اند. به گفته آقای غنی، دقت و شجاعت نیروهای امنیتی باعث شده تا افغانستان بار دیگر در محور توجه جهان قرار گیرد.

رییس جمهور غنی از نیروهای امنیتی به عنوان نیروهای تامین ثبات و حاکمیت قانون نام برده افزود که افغانستان با میلشه‌ها و گروه‌ها نه، بلکه با نیروهای امنیتی به ثبات می‌رسد.

اشرف‌غنی در دیدار با مسوولان امنیتی که در آن مقام‌هایی از ماموریت حمایت قاطع نیز حضور داشتند، گفت که افغانستان از پاکستان خواهان صلح نیست، بلکه می‌خواهد با پاکستان صلح کند. وی افزود که جنگ جاری در افغانستان به مشوره متخصصین نظامی کشور حمایت کننده تروریزم انجام می‏شود.

نفوذ سیاست‌های کوچک

اشرف‌غنی به دوری نیروهای امنیتی از سیاست نیز تاکید کرد و گفت: «زمانی‏که این یونیفورم را به تن کردید، تمام شما یک افغان هستید و سیاست‏های کوچک به صفوف شما راه پیدا نمی‏تواند، زیرا نیروهای ما مطلقاً ملی و مسلکی اند.» وی همچنین افزود: «من می‎خواهم که در اطراف نیروهای امنیتی و دفاعی ما دیوار واضح وجود داشته باشد، که در آن سیاست‏های کوچک نفوذ نکند و در این زمینه اجماع اساسی در حال ایجاد است، این را انجام می‏دهیم تا شما به ابتکار، وظیفه و حمایت تان اطمینان داشته باشید.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала