هیچ یک از متهمین حملات هوایی امریکا در افغانستان مجازات ندیده است- وزارت خارجه روسیه

© Sputnik / Maksim Blinovهیچ یک از متهمین حملات هوایی امریکا در افغانستان مجازات ندیده است- وزارت خارجه روسیه
هیچ یک از متهمین حملات هوایی امریکا در افغانستان مجازات ندیده است- وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که تا هنوز هیچ یک از اشخاصی که در حملات هوایی امریکا در افغانستان به نوعی دخالت داشته اند، مورد بازخواست عدلی و قضایی قرار نگرفته اند. وزارت خارجه روسیه در حالی این موضوع را اعلام کرد که محکمه جنایی بین‌المللی (ICC) قصد دارد تحقیقات کامل در مورد جنایات جنگی را در افغانستان آغاز کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت:" تاریخ پانزده ساله عملیات ایالات متحده امریکا و ناتو برای مبارزه با تروریزم در افغانستان، نمونه های زیاد اینچنین دارد".

از جمله نمونه های چشم‌گیر میتوان به بمباردمان مراسم عروسی در کندهار در سال 2008، که باعث کشته شدن بیشتر از صد فرد ملکی شد و حمله هوایی بر شفاخانه "داکتران بدون سرحد" در کندز در سال 2015، اشاره کرد.

زاخاروا افزود:" ما تاکید بر این داریم که در مورد هیچ یک از این قضایا تحقیقات لازم صورت نگرفته است و هیچ کسی مجازات نشده است. من نظریات کارمندان وزارت خارجه امریکا را دیدم که گفته اند، امریکایی ها همیشه اشتباهات شان را قبول میکنند. بعد از آن چی؟ اشتباهات یکی پی دیگر بارها تکرار میشوند و هیچکس مجازات نمی‌بیند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала