مدودف: تحویل اس 300 به ایران هیچ تناقضی در روابط گرم روسیه و اسرائیل نمی آورد

© Sputnik / Ekaterina ShtukinaПремьер-министр РФ Дмитрий Медведев на XV съезде партии "Единая Россия"
Премьер-министр РФ Дмитрий Медведев на XV съезде партии Единая Россия - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه گفت، مسکو تا پیش از دستیابی تهران به توافقات هسته ای بالای این کشور تحریم اعمال کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه در مصاحبه که با شبکه دو اسرائیل پیش از سفرش که به تاریخ 10 نومبر انجام می شود گفت:- "فروش سیستم دفاع راکتی اس 300 به ایران به روابط مثبت روسیه و اسرائیل صدمه نخواهد زد".

او تاکید کرد:- "روابط ما با اسرائیل گرم است و ما روی توسعه آینده این روابط حساب می کنیم. من شخصا برای همین منظور عازم اسرائیل هستم. در عین حال مناسبات ما با دیگر کشورها از جمله ایران و سایر کشورهای منطقه نیز خوب است".

مدودف همچنین اضافه کرد:- "من حتی به خاطر دارم که در دیدار نخست خود با باراک اوباما رئیس جمهور امریکا گفتم، که موضوع برنامه هسته ای ایران موضوع شماره یک ما است. در آن زمان من رئیس جمهور روسیه بودم و روی موضوع سیستم دفاع راکتی اس 300 و فروش آن به ایران دقت نظر داشتم. با این حال بعد از اینکه با تلاش جامعه بین الملل توافقات حاصل شد، مساله هسته ای حل و فصل شده و تحریم ها لغو شدند. به این ترتیب روسیه بر مبنای شرایط روز اقداماتی را انجام داده است".

مدودف در پایان گفت:- "ما علاقه مند به تشدید تنش ها نمی باشیم، اما از سوی دیگر قصد داریم با ایران روابط خوب و همه جانبه داشته باشیم، در سال های اخیر کشورهای ما روابط خوبی با هم دارند و ما در زمینه های اقتصادی و مسائل مربوط به عرضه سلاح و تجهیزات نظامی همکاری تنگاتنگی داریم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала