پیوند دانشگاه کابل با دانشگاه های تهران

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در دیدار حمیدالله فاروقی رئیس دانشگاه کابل با رضا ملکی رایزن فرهنگی ایران در افغانستان، از ایران به عنوان کشور قدرتمند در منطقه و جهان نام برده شد که می‌تواند منبع بزرگ و مورد اعتمادی برای افغانستان باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، رضا ملکی رایزن فرهنگی ایران در افغانستان با حضور در دانشگاه کابل، با حمیدالله فاروقی رئیس دانشگاه کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین بر گسترش روابط فرهنگی، عملی و آکادمیکی بین دانشگاه کابل و رایزنی فرهنگی ایران تأکید و افزودند که ایران و افغانستان، دارای پیوندهای عمیق و مستحکمی در بخش‌های مختلف هستند.

ایران منبع بزرگ و مورد اعتمادی برای افغانستان

پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نوشت: در این دیدار مطرح شد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور قدرتمند و توانا که در منطقه و جهان تأثیرگذار و محوری است، می‌تواند منبع بزرگ و مورد اعتمادی برای افغانستان باشد.

ملکی در سخنان خود آمادگی رایزنی فرهنگی ایران در گسترش هر چه بیشتر همکاری‌ها با دانشگاه کابل را اعلام و بیان کرد: رایزنی فرهنگی ایران با همکاری اتاق ایران‌شناسی دانشگاه کابل توانسته است زمینه دوره‌های دانش‌افزایی، فرصت‌های مطالعاتی، سیر علمی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی را برای اساتید و دانشجویان دانشگاه کابل فراهم کند.

آمادگی پیوند دانشگاه کابل با دانشگاه‌های تهران

وی افزود: آمادگی داریم تا زمینه پیوند دانشگاه کابل با یکی از دانشگاه‌های معتبر تهران را فراهم کنیم.

ملکی همچنین از رئیس دانشگاه کابل دعوت رسمی کرد تا در کنفرانس «مشهد مقدس پایتخت معنوی جهان اسلام» شرکت کند.

افغانستان ممنون و سپاسگذار همکاری‌های ایران

فاروقی، ضمن تقدیر از همکاری‌های ایران با افغانستان در بخش‌های مختلف، گفت: لطف و مهربانی برادران ایرانی‌مان به برادران افغانستانی‌شان ستودنی و قابل تقدیر و سپاس است و ملت افغانستان همیشه ممنون و سپاسگذار این همکاری‌ها بوده و هست.

وی افزود: در مسئولیت جدیدم به عنوان رئیس دانشگاه کابل کاملاً آماده هستم و تلاش می‌کنم روابط دانشگاه کابل با رایزنی فرهنگی ایران و به خصوص امضای تفاهمنامه با یکی از دانشگاه‌های معتبر تهران را فراهم کنم.

تمایل دانشگاه کابل برای گسترش روابط با ایران

رئیس دانشگاه کابل همچنین گفت: استفاده از امکانات، تجارب و منابع ایرانی برای ما بسیار مهم، مؤثرتر و آسان‌تر از دیگر دوستان داخلی و خارجی‌مان است و ما میل و رغبت بیشتر برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران را داریم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала