تغییر امتحان کانکور از فصل زمستان به تابستان

© AFP 2023 / Ed JonesШкольники во время экзамена в Сеуле, Южная Корея
Школьники во время экзамена в Сеуле, Южная Корея - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت تحصیلات عالی طرحی را به هدف تغییر آزمون کانکور از فصل زمستان به تابستان ساخته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری سلام وطندار، مسئولان وزارت تحصیلات عالی از آماده‌گی‌های تازه برای آزمون کانکور سال پیش‌رو خبر داده می‌گویند، طرحی را به هدف تغییر آزمون کانکور از فصل زمستان به تابستان ساخته اند که این طرح از سویی کابینه نیز تأیید شده و در کانکور سال آینده در سراسر کشور عملی می‌شود. آنان همچنین می‌گویند که با استفاده از سیستم بایومتریک، آزمون کانکور سال آینده به دور از هر گونه تقلبی برگزار خواهد شد.

فیصل‌امین، سخنگوی وزارت تحصیلات عالی در گفت‌وگویی با سلام‌وطندارگفته است، که تغییر فصل آزمون کانکور به سود دانش‌آموزان است. او می‌گوید، در کنار تغییر فصل آزمون با استفاده از سیستم بایومتریک، سطح تقلب در آزمون کانکور به گونۀ چشم‌گیری کاهش خواهد یافت.

این طرح وزارت تحصیلات عالی از سویی دانش‌آموزان نیز مورد پشتیبانی قرار گرفته است. آنان می‌گویند، بزرگ‌ترین آزمون سراسری در کشور که زندگی و آیندۀ بسیاری از نوجوانان به آن بستگی دارد، باید بدون وجود ذره‌یی تقلب برگزار شود.

امین‌هاشم، از استادان دانشگاه کابل نیز تصمیم وزارت تحصیلات عالی برای تغییر فصل کانکور را برجا دانسته و می‌گوید، با تطبیق این طرح، افغانستان خود را به معیارهای جهانی اخذ آزمون خواهد رساند.

قرار است طرح تازۀ وزارت تحصیلات عالی از سال 1396 عملی گردد و آزمون کانکور سال‌جاری در ماه حوت برگزار شود و در ماه اسد نتایج آن اعلام شده و در ماه سنبله سمستر اول دانشجویان آغاز خواهد شد.

آزمون کانکور یکی از اساسی‌ترین نگرانی دواطلبان کانکور به حساب می‌رود و همه ساله شماری از این دانشجویان از تقلب در جریان آزمون ودست‌کاری در نتایج کانکور شکایت دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала