نخستین جلسه کمیسیون مشترک تطبیق موافقت‌نامه صلح برگزار شد

© Photo / ارگنخستین جلسه کمیسیون مشترک تطبیق موافقت‌نامه صلح برگزار شد
نخستین جلسه کمیسیون مشترک تطبیق موافقت‌نامه صلح برگزار شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: کمیسیون مشترکی که به منظور تطبیق موافقت‌نامه صلح میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی تشکیل شده است، نخستین جلسه خود را امروز در ارگ ریاست جمهوری با حضور نمایندگانی از دو طرف برگزار کرده است.

اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، پس از امضای موافقت‌نامه صلح با حزب اسلامی، برای تطبیق مفاد این موافقت‌نامه فرمان داده بود. در نخستین جلسه این کمیسیون شماری از اعضای کابینه، تعدادی از اعضای شورای عالی صلح و نمایندگانی از حزب اسلامی حضور داشتند.

اکرم خپلواک از مشاوران اشرف‌غنی در این جلسه گفته است که حکومت افغانستان به اجرای کامل موافقت‌نامه صلح متعهد است.

همچنین سیداحمد گیلانی رییس شورای عالی صلح می‌گوید که مذاکرات صلح بین دولت و حزب اسلامی به پایان رسیده و حالا وقت تطبیق تعهدات دوجانبه است.

در همین حال، قاضی عبدالحکیم حکیم از اعضای حزب اسلامی می‌گوید که هرچند مذاکرات صلح میان دولت این حزب به پایان رسیده اما، برخی‌ها معتد است که امضای این موافقت‌نامه از سوی حزب اسلامی یک مانور است و این حزب صلاحیت توافق با دولت افغانستان را ندارد. او تاکید کرد که امضای موافقت‌نامه صلح این تصورات را غلط ثابت کرد. آقای حکیم گفت که باید برای اجرای موافقت‌نامه نیز تلاش‌های صادقانه صورت گیرد.

در همین‌حال محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان می‌‌گوید که پس از امضای موافقت‌نامه صلح، نخستین گام اعلام آتش بس میان دولت و حزب اسلامی بود که به گفته او، پس از صدور فرمان رییس جمهور برای ایجاد کمیسیون مشترک آتش بس میان دو طرف در سراسر افغانستان برقرار و همکاری‌های امنیتی آغاز شده است. وی تاکید کرد که اعلام آتش بس از دو طرف، زمینه را برای اجرای موافقت‌نامه صلح هموار‌تر ساخته است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала