نماینده سازمان ملل: قتل غیرنظامیان به تلاش‌های صلح صدمه می‌زند

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: تدامیچی یاماموتو فرستاده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان، با اعلام آمادگی یوناما برای تحقیق در باره ادعای کشته و زخمی شدن نزدیک به پنچاه تن از غیرنظامیان در نتیجه حملات هوایی نیروهای امنیتی داخلی و بین‌المللی در ولایت کندز، گفته است که قتل غیرنظامیان به تلاش‌های صلح صدمه می‌زند.

براساس اعلامیه‌ای که توسط هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان،‌ یوناما، منتشر شده، آقای یاماموتو گفته است: «جان باختن افراد ملکی قابل قبول نیست و این حرکت باعث صدمه رساندن به تلاش‌ها برای تامین صلح و ثبات در افغانستان می‌شود.»

فرستاده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان، همچنین از طرف‌های درگیر به ویژه نیروهای بین‌المللی مستقر در این کشور خواسته تا هنگام اجرای حملات هوایی اقدامات لازم برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان داشته باشند.

یوناما می‌گوید که در حملات هوایی شب پنجشنبه گذشته در منطقه «بوز قندهاری» در نزدیکی شهر کندز، سی و دو غیرنظامی کشته و نوزده تن دیگر زخمی شده‌اند. این حملات به منظور هدف قراردادن جنگجویان گروه تروریستی طالبان که به قصد حمله بالای شهر کندز گردهم آمده بودند صورت گرفته است.
یوناما می‌افزاید که یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که این غیرنظامیان در نتیجه حملات هوایی کشته و زخمی شده‌اند. به گفته یوناما، بیشتر قربانیان زنان و کودکان هستند. این سازمان همچنین گفته که بیست و دو باب منزل مسکونی نیز در این حملات شدیدا تخریب شده است.
هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، از مقام‌های دولت این کشور خواسته تا زمینه تحقیقات تحقیقات مستقل و بی‌طرف را برای روشن شدن چگونگی این حملات هوایی در ولایت کندز فراهم کند.
یوناما می‌افزاید غیرنظامیان قربانیان اصلی جنگ در افغانستان هستند.

هیات معاونت سازمان ملل متحد در جریان هفته گذشته چهل و شش حادثه خشونت‌بار را در  افغانستان ثبت کرده که در نتیجه این خشونت‌ها آسیب‌های جدی به غیرنظامیان رسیده است.

به نقل از یوناما، از تاریخ 30 اکتوبر تا پنجم نوامبر، نود و پنج غیرنظامی در افغانستان کشته و 111 تن دیگر زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала