پس از انتخابات اوباما رئیس اف بی آی را برکنار میکند

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteДиректор ФБР Джеймс Коми
Директор ФБР Джеймс Коми - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از انتخابات ریاست جمهوری امریکا باراک اوباما رئیس جمهور این کشور جیمز کومی رئیس دفتر تحقیقات فدرال «اف بی آی» را برکنار میکند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی میل به استناد از یک منبع در کاخ سفید، اوباما رئیس جمهور امریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری جیمز کومی رئیس اف بی آی را برکنار میکند. والری جارت یکی از مشاوران اصلی اوباما او را قانع کرده است که کومی را برطرف کند.

بر اساس گزارش این روزنامه، جارت رئیس جمهور امریکا را قانع کرده که او می تواند جیمز کومی را به خاطر دخالت در مبارزات انتخاباتی ایالات متحده امریکا برطرف کند و این تصمیم او از طرف نمایندگان هر دو حزب اصلی — دموکرات ها و جمهوری خواهان پشتیبانی خواهد شد.

خبرگزاری تاس هم گزارش میدهد، که پس از موافقت مشاور حقوقی اوباما با نظریه جارت رئیس جمهور امریکا دستور داد تا آمادگی برای برکناری کومی را بگیرند.

در همین حال منابع از اف بی آی گزارش داده است که کومی ممکن است پیش از دستور اوباما استعفا بدهد.

به گفته آنها، بسیاری از ماموران اف بی آی بر این باورند که کارگردان اصلی این اداره شهرت این اداره را لکه دار کرده و اعتبار خود را در میان زیردستان اش به دلیل تصمیم عجولانه خود از دست داده است. در آغاز او از سرگیری تحقیق و بررسی نامه های هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین و نامزد حزب دموکرات سخن گفت و پس از آن بدون کدام مشورت با کارشناسان برجسته این مسئله را بسته کرد.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала