پایان 70 درصد حاشیه سازی سواحل رودخانه آمو در ولایت تخار

© Sputnik / Борис Ушмайкин /  مراجعه به بانک تصاویر Река Сырдарья в районе города Худжанда. Архивное фото
Река Сырдарья в районе города Худжанда. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی والی تخار اعلام کرد: در نتیجه تلاش‌های وزارت انرژی و آب افغانستان حدود 70 درصد حاشیه‌سازی سواحل رودخانه آمو در این ولایت پایان یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، سنت الله تیمور سخنگوی والی تخار در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری گفته است، که پس از پایان حاشیه‌سازی سواحل رودخانه آمو، 30 هزار هکتار زمین آبی می‌شود.

وی افزود: کار حاشیه‌سازی سواحل رودخانه آمو در شهرستان‌های «ینگی قلعه» و «دشت قلعه» از 3 سال به این طرف ادامه داشته و تاکنون 70 درصد کار آن پایان یافته است.

وی با تأکید بر اینکه در آینده نزدیک این پروژه پایان می‌یابد، گفت: پس از آن حدود 30 هزار هکتار زمین در این 2 شهرستان آبیاری خواهد شد.

تیمور با بیان اینکه تاجکستان 5.5 کیلومتر سواحل رودخانه آمو را حاشیه‌سازی کرده بود، گفت: پس از آن خاک افغانستان در خطر خیزش‌های آب رودخانه آمو قرار گرفته بود.

وی افزود: با پایان کار این پروژه در سواحل رودخانه آمو با هزینه 12.5 میلیون دالر از سوی افغانستان، زمین‌های زیادی که اکنون تحت تهدید خیزش آب قرار دارد، مصئون خواهد شد.

سنت‌الله تیمور تأکید کرد: در جریان سال‌های گذشته در کنار تخریب زمین، خیزش آب سبب از بین رفتن چندین نفر نیز می‌شد، اما با پایان یافتن این پروژه این خطرات و خسارات پایان خواهد یافت.

بر اساس گزارش‌ها سواحل رودخانه آمو که در ولایت‌های «بلخ»، «بدخشان»، «کندز» و «جوزجان» نیز قرار دارد، در آینده حاشیه‌سازی خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала