افزایش پروازهای پی‌آی‌ای پاکستان به کابل

© Fotolia / Matej KastelicСтюардесса в салоне самолета
Стюардесса в салоне самолета - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در سال ۲۰۱۰ حجم تجارت میان افغانستان و پاکستان به ۲٫۵ ملیارد دالر می‌رسید، در حالی که اکنون این رقم به ۱٫۸ ملیارد کاهش یافته‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل تاز خامه پرس شرکت هوایی بین‌المللی پی‌آی‌ای ایرلاین پاکستان پروازهایش را از اسلام‌آباد به کابل افزایش می‌دهد.
پی‌آی‌ای که در حال حاضر در هفته پنج پرواز به کابل دارد، قرار است پروازهای هفته‌وار اسلام‌آباد- کابلش را به هفت افزایش دهد.
رسانه‌های محلی پاکستان گزارش می‌دهند که این تصمیم مبنی بر افزایش پروازها نظر به ازدیاد نیاز و تقاضای مسافرت‌ها میان دو کشور گرفته شده‌است.
پروازهای شرکت هوایی پاکستانی در حالی به کابل افزایش می‌یابد که برگشت پناهنده‌گان افغان از پاکستان نیز به گونۀ چشم‌گیری افزایش یافته‌است.
در سوی دیگر، هردو کشور در حال حاضر از روابط خوب سیاسی برخوردار نیستند و تنش‌های ایجادشده در ماه‌های اخیر میان کابل و اسلام‌آباد فروکش نکرده‌است.
هم‌چنان پروازهای خطوط هوایی پی‌آی‌ای پس از آن به کابل افزایش می‌یابد که میزان نقل و انتقالات بازرگانی میان دو کشور نیز کاهش یافته‌است.
در سال ۲۰۱۰ حجم تجارت میان افغانستان و پاکستان به ۲٫۵ ملیارد دالر می‌رسید، در حالی که اکنون این رقم به ۱٫۸ ملیارد کاهش یافته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала