بررسی تلفات غیر نظامیان در حملات امریکا به افغانستان توسط سازمان ملل

© Flickr / oriol04بررسی تلفات غیر نظامیان در حملات امریکا به افغانستان توسط سازمان ملل
بررسی تلفات غیر نظامیان در حملات امریکا به افغانستان توسط سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، روز دوشنبه سازمان ملل متحد اعلام کرده که درحال تحقیق درباره کشته شدن بیش از 30 غیرنظامی در حملات هوایی آمریکا در افغانستان است.

 این حادثه در حمایت از حمله روز پنجشنبه نیروهای ویژه امریکایی بر طالبان در شمال افغانستان رخ داده است، نیروی سازمان ملل متحد در افغانستان موسوم به یوناما اعلام کرده اند که، در حملات بر قندوز حد اقل 32 نفر کشته و 19 نفر زخمی شدند، که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند. 

تادامیچی یاماموتو نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور افغانستان و رئیس یوناما گفت، "کشته شدن غیرنظامیان غیرقابل قبول است و تلاش ها را برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان تضعیف می کند".

 وی در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای نظامی بین المللی هنگام انجام دادن عملیات هوایی باید هرگونه تدابیر لازم را برای به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان به کار گیرند. 

ارتش آمریکا روز شنبه با اذعان درمورد این که این حملات هوایی احتمالا باعث تلفات غیرنظامیان شده است قول داد در این خصوص تحقیق کند.

 ژنرال جان نیکلسون فرمانده نظامی ارشد آمریکا در افغانستان نیز درمورد کشته شدن غیرنظامیان به شدت ابراز تاسف نموده و گفته است که  در این عملیات 2 تن از سربازان امرکایی کشته شدند و 4 تن دیگر زخمی شدند، و اینکه که این عملیات با طرف افغانستان از قبل هماهنگ شده بود.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала