ناهماهنگی و پراکندگی مشکل عمده در رسیدگی به آسیب‌دیدگان حوادث

© Photo / ریاست اجراییهناهماهنگی و پراکندگی مشکل عمده در رسیدگی به آسیب‌دیدگان حوادث
ناهماهنگی و پراکندگی مشکل عمده در رسیدگی به آسیب‌دیدگان حوادث - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: عبدالقهار عابد رییس دفتر رییس اجراییه حکومت وحدت ملی،‌ می‌گوید که ناهماهنگی و پراکندگی از مشکلات عمده‌ در رسیدگی به قربانیان و آسیب‌دیدگان حوادث است.

آقای عابد که امروز در جلسه کمیسیون عالی مبارزه با حوادث صحبت می‌کرد، گفت نهادهای امدادی و مسوول نیاز دارند تا به منظور رسیدگی به آسیب دیدگان حوادث احتمالی زمستان پیش‌رو هماهنگی و انسجام بیشتری داشته باشند. وی گفت: «یکی از مشکلات عمده‌ی ادارات مربوطه و نهادهای بین‌المللی همکار در زمینه کمک رسانی به بی‌جاه شدگان، عودت کنندگان و متضررین حوادث، پراگند‌گی و ناهماهنگی ‌است. برای حل این مساله باید میکانیزم هماهنگی مشترک میان ادارات مربوطه هرچه زودتر تدوین شود.»

در همین‌حال یک مسوول وزارت فواید عامه در این جلسه گفته است که این وزارت با همکاری دولت چاپان در مورد پاک کاری سرک‌های درجه اول در تمام ولایات٬ به‌ویژه 310 منطقه آسیپ پذیر که در حدود 8571 کیلومتر سرک را دربرمی‌گیرد، تدابیر لازم را اتخاذ کرده است. او گفته که از این میان 70 درصد راه‌های مواصلاتی با استفاده از وسایل دولتی و 30 درصد دیگر آن توسط بخش خصوصی پاک کاری می‌شود.

با این‌حال،‌ رییس ریاست اجراییه کشور می‌گوید که برای تاثیرگذاری بیشتر، ادارات باید هماهنگ باشند و همچنین مقام‌های نهادهای مسوول باید ارزیابی‌ دقیق‌تری از مناطق آسیب پذیر داشته باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала