اتحادیه اروپا یک و نیم میلیون پناهنده افغان را تا پایان سال اخراج میکند

© AP Photo / Hoshang Hashimiاتحادیه اروپا یک و نیم میلیون پناهنده افغان را تا پایان سال اخراج میکند
اتحادیه اروپا یک و نیم میلیون پناهنده افغان را  تا پایان سال اخراج میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تا پایان 2016 یک و نیم میلیون پناهنده افغان از اتحادیه اروپا، ایران و پاکستان به افغانستان بازگشت مینمایند. به گزارش سازمان ملل، دراین کشور تا هنوز تعدادی از گروه های رادیکال در حال نبرد میباشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقا از روزنامه "ایزوستیا" بیش از 80 هزار نفر از اتحادیه اروپا به ویژه آلمان و فرانسه اخراج میشوند، افغانستان با داشتن بیش از 200 هزار نفر مهاجر در اروپا جای دوم را احتوا میکند.
بابر بلوچ سکرتر مطبوعاتی بخش کشورهای اروپایی دفتر سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به روزنامه "ایزوستیا" گفت: "یک و نیم میلیون پناهنده افغان در پاکستان زندگی میکنند که 300 هزار نفر آن در حال بازگشت میباشند. در ایران، صدها هزار نفر پناهندگان بود و باش دارند. در حال حاضر روند بازگشت این افراد به افغانستان آغاز شده است، اما اگر آنها نیاز به کمک های بین المللی داشته باشند، باید چنین کمک ها برایشان فراهم شود. بازگشت آوارگان به میهن شان باید داوطلبانه باشد، بدون در نظرداشت انکه از کجا، اتحادیه اروپا یا پاکستان ویا هرجای دیگر.
پیش از آن گزارش شد که ایتالیا ممکن است از پرداخت هزینه سالانه با توجه به بحران مهاجرت به بودجه اتحادیه اروپا خود داری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала