اشرف‌غنی حمله به کنسولگری آلمان را جنایت خواند

© AP Photo / Massoud Hossainiاشرف‌غنی حمله به کنسولگری آلمان را جنایت خواند
اشرف‌غنی حمله به کنسولگری آلمان را جنایت خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، حمله انتحاری به کنسولگری آلمان در شهر مزارشریف در شمال افغانستان را وحشیانه توصیف کرده می‌گوید که حمله به اماکن غیرنظامی و دپیلوماتیک جنایت به شمار می‌رود.

آقای غنی با محکوم کردن این حمله تروریستی می‌افزاید: «دشمنان افغانستان که برخلاف تمام قوانین‌ بین‌المللی و ارزش‌های انسانی به اماکن غیرنظامی، منافع عامه و دیپلوماتیک از طریق حملات وحشیانه دست به جنایت‌های بشری می‌زنند، این اعمال ناروای شان اراده دولت‌های افغانستان و آلمان را برای مبارزه با تروریزم و روابط تاریخی شان کم رنگ نمی‌سازد.»

رییس جمهور افغانستان تاکید کرده که عاملان و حامیان چنین حملات تروریستی باید درک کنند که از عدالت و معافیت دوری نخواهند توانست.

همچنین وزارت امور خارجه افغانستان نیز این حمله تروریستی را محکوم کرده و از آن به عنوان یک «جنایت تکان‌دهنده» یاد کرده است. وزارت امور خارجه با وحشیانه خواندن حمله تروریستی به کنسولگری آلمان در مزارشریف، در اعلامیه‌ای گفته است: «قربانی‌هایی که این حمله وحشیانه از مردم شهر مزارشریف گرفته و خساراتی که به آن کنسولگری و مردم آن شهر وارد کرده است، بار دیگر ثابت می‌سازد که تروریستان دشمن مشترک مردم افغانستان و دوستان بین‌المللی آن‌هاند.»

وزارت امور خارجه افغانستان از آلمان به عنوان «دوست دیرینه» یاد کرده می‌گوید که آلمان در یک و نیم دهه اخیر با همکاری‌های سخاوتمندانه و حمایت‌های بی‌ دریغ‌اش در عرصه‌های مختلف در کنار مردم و دولت افغانستان قرار داشته است. این وزارت تاکید کرده است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان باور دارد که این حمله تروریستان بالای کنسولگری آن کشور دوست در شهر مزار شریف هیچ گونه آسیبی را به روابط دوستانه و همکاری‌ها میان افغانستان و آلمان در بر داشته نمی‌تواند، بلکه عزم و اراده دو کشور را در مبارزه با پدیده شوم تروریزم، به عنوان دشمن مشترک شان، جدی‌تر می‌سازد.»

ناوقت پنجشنبه‌شب، یک حمله کننده انتحاری موتر مملو از مواد انفجاری را به یکی از دیوارهای کنسولگری آلمان در شهر مزارشریف کوبید. در نتیجه این انفجار شش نفر کشته و حدود 120 تن دیگر زخمی شده‌اند. اکثریت این قربانیان غیرنظامیان هستند. در این حمله به دیپلومات‌های آلمانی آسیبی نرسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала