گفتگوی نماینده سازمان ملل با مقام‌های پاکستانی در باره کمک به امنیت افغانستان

© Photo / یوناماگفتگوی نماینده سازمان ملل با مقام‌های پاکستانی در باره کمک به امنیت افغانستان
گفتگوی نماینده سازمان ملل با مقام‌های پاکستانی در باره کمک به امنیت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: تدامیچی یاماموتو نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، به منظور گفتگو با مقام‌های دولت پاکستان و جلب همکاری‌های آن کشور برای بهبود وضعیت امنیتی و تامین صلح در افغانستان، به اسلام‌آباد رفته است.

هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، یوناما، با اعلام این خبر در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته که آقای یاماموتو روز پنجشنبه سفر دو روزه خود به اسلام‌آباد را آغاز کرد. یوناما می‌افزاید که نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، به منظور بحث با مقام‌های دولت پاکستان در رابطه به مسایل امنیتی، صلح و همکاری‌های منطقه به اسلام‌آباد رفته است.

آقای یاماموتو که روز پنجشنبه پس از ورود به اسلام‌آباد، با اعزاز چودری وزیر امور خارجه و سرتاج عزیز مشاور خاص نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرده است. جزییاتی از نتیجه این دیدارها و گفتگوها منتشر نشده است.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا مقام‌های ارشد حکومت وحدت ملی اعلام کردند که دولت افغانستان از دولت پاکستان خواستار صلح نیست بلکه این کشور می‌خواهد با پاکستان صلح کند. این مقام‌ها معتقدند که دولت پاکستان از گروه‌های تروریستی در افغانستان و منطقه به ویژه گروه تروریستی طالبان حمایت گسترده دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала