ختم مبارزات انتخاباتی در امریکا

© REUTERS / Brian Snyderپیروزی کلینتون در اولین مناظره با ترامپ
پیروزی کلینتون در اولین مناظره با ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتخابات در امریکا بدون شک قابل توجه جهانیان است، چون بدون مبالغه سیاست این ابرقدرت دنیا تاثیر گذار در حیات سیاسی ، اقتصادی و امنیتی جهان می باشد.

 این دورانتخابات در امریکا از پرتنش ترین انتخابات در همه 45 دوره پیشتر از آن تلقی گردید. هر دو نامزد ازکثیف ترین میتود ها و اتهامات علیه همدیگر استفاده نمودند.

کاربران توییتر از میشل اوباما خواسته اند تا در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال 2020 خود را نامزد نماید - اسپوتنیک افغانستان
کاربران توییتر از میشل اوباما خواسته اند تا در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال 2020 خود را نامزد نماید
 اوضاع در کشور در دوران انتخابات و حتا بعد از آن بسیار وخیم بود و کشور به دو لاگر مساوی تقسیم گردید ، اداره قصر سفید که به پشتی بانی نامزد خود از حزب دموکرات ها برآمده بود از هر نوع فشار و سلاحیت های اداری در مقابل حریف اش از حزب جمهوری خواهان دونالد ترامپ استفاده نمود ، اگر چه امریکا خود را نمونه دموکراسی قلمداد می کند و افتخار می کند که مطبوعات در این کشور کاملآ آزاد است، اما این انتخابات ثابت نمود که حتا معتبر ترین رسانه ها زیر تاثیر اداره قصر سفید بود و تمام ماشین تبلیغاتی خود را علیه ترامپ با ضرفیت های قوی به حرکت در آورد. سازمان استخباراتی امریکا هم در خدمت حزب حاکم قرار گرفت و اتهامات قوی علیه خانم کلینتن در مورد شش هزار نامه های الکترونیکی را بدون بررسی کاملآ بی اساس خواند، ترامپ دو وعده در مورد به رای دهندگان خود داده بود یکی اینکه در صورت موفقیت خانم کلینتن را به اساس این تخلفات اش زندانی می کند و دوم اینکه رییس سازمان استخباراتی امریکا را از وظیفه اش سبک دوش می کند. 
فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
فرانسه از نتایج انتخابات سال آینده نگران است
خوب البته وعده و وعید ها در حین مبارزات انتخاباتی یک امر معمول است و این به هیچ وجه به این معنی نیست که باید عملی نمایند، اما به هرترتیب دیده شود که ترامپ چه برخوردی در مورد این دو شخصیت در آینده خواهد نمود.

انتخاب در امریکا واکنش های جدی را در سطح جهانی با خود همراه داشت، و کشور های غربی ،که از متحدین عنعنوی امریکا شمرده می شوند، در امتحان بزرگ قرار داد گرفتند. رهبران این کشور ها که قبل از انتخابات زیر فشار و تاثیر اداره اوباما قرار داشتند ، متیقن بر آن بودند که ماشین اداری امریکا به هیچ و جه اجازه نخواهد داد تا دونالد ترامپ برنده ای انتخابات گردد، بدین اساس هریک از آنها قبل از وقت خواستند برای هیلاری کلینتن خوش خدمتی کنند و به خود اجازه دادند که به آدرس دونالدترامپ سخنان ناشایسته و نا روا را بکار ببرند. مثلا شما سخنان فرانسوا الاند را که در شروع اگست امسال بیان نمود به یاد دارید: وی گفت که من رویه که ترامپ در انتخابات پیش گرفته مزحک می دانم و اضافه نمود:" امریکا یکی از بزرگترین کشور های دموکراتیک در جهان محسوب می گردد ، جای که دموکراسی قبل از فرانسه زاده شده و اما بعضی از زیاده روی ها رامشاهده می کنیم که
باعث نفرت ما میگردد" که البته متوجه ترامپ بود. 

پیروزی کلینتون در اولین مناظره با ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
کلینتن نسبت به ترامپ رائی بیشتر مردم را بدست آورده است
وزیر خارجه فرانسه ژان مارک ایرو گفته بود که شخصیت ترامپ مورد" سوال " است. 

همچنان وزیر خارجه المان قبلا ابراز نموده بود که "ترامپ نفرت را تبلیغ میکند" " وی به جهان از دیدگاه خیالی فانتازی نگاه میکند که با وقعیت هیچ سازگار نیست". رهبران کشور های غربی آب را نادیده ، موزه رااز پاه کشیدند و به خود اجازه دادند که حرف های غیر دیپلوماتیک به آدرس رییس جمهور آینده امریکا اززبان بیرون نمایند ، حال ببینیم که تا کدام حد ترامپ این موقف پیش از وقت رهبران کشور های غربی را نادیده می گیرد ، زمان نشان میدهد.
در مورد پروسه انتخابات از محترم عمر شریفی اگاه در مسایل سیاسی و سیاست امریکا که همین حالا در امریکا بسر می برد دعوت نمودم تا چشم دید خود را بیان دارند. 

ناگفته نماند که کلینتن با اسلام رادیکال مناسبات نیک داشت و ترامپ با چنین فکتور بیگانه است٬ که البته به نفع جهان است.
در رسانه های روسیه بدون شک این انتخاب امریکایی ها را نوع از انقلابات تلقی می نمایند. این انتخاب امریکا یک امر را بدون شک ثابت می نماید ، با و جود همه تکنالوژی سیاسی کثیف که ،نه تنها دموکرات ها ٬ بلکه مطبوعات امریکا در مقابله با ترامپ سازمان داده بودند وبوی بد آن مردم را دل بد نموده بود و همچنان برعکس تمامی پیش بینی های که مطبوعات معتبر امریکا مثل واشنگتن پوست می نمودند٬ مردم انتخاب خود را نمودند و دموکراسی در امریکا پیروز گردید.
در امریکا جمعی از فعالین مدنی پوستر اوباما را با نوشته خدا حافظ، قاتل آویخته اند - اسپوتنیک افغانستان
در امریکا جمعی از فعالین مدنی پوستر اوباما را با نوشته "خدا حافظ، قاتل" آویخته اند

ترمپ به ذات خود در انتخابات چیزی را می گفت که مردم امریکا سالها آرزوی شنیدن اش را داشتند.
بسیاری از مبصرین در روسیه به این امر معتقد هستند که ترامپ یک چانس است ٬ که جهان بدست آورده، تا مناسبات بر هم خورده بین المللی دوباره شکل گیرد.
بجای "کنسرواتیزم" در امریکا بدون شک "ترمپسیزم" ،سیاست مداران نسل جوان که خواهان تحولات عمیق در سیاست امریکا هستند، به صحنه عمل می آیند و امید می رود که تغییرات بنیادی در سیستم کادری اداره سیاست خارجی امریکا بوجود آید.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала