وزارت خارجه روسیه : مانورهای ناتو در گرجستان "تهدید صلح و ثبات در منطقه"

© Sputnik / Alexandr Imedashvilyوزارت خارجه روسیه : مانور های ناتو در گرجستان "تهدید صلح و ثبات در منطقه"
وزارت خارجه روسیه : مانور های ناتو در گرجستان تهدید صلح و ثبات در منطقه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزسه شنبه 15 نوامبروزارت امورخارجه روسیه نظریاتی را دررابطه با تمرینات کشورهای ناتو درخاک گرجستان منتشر کرده است.

 به گزارش سپوتنیک ،در سایت "اخبار-گرجستان" گزارش شده است،که در تمرینات تاریخ 10 تا 20 نوامبر در پایگاه نظامی "وازیانی"در نزدیکی تفلیس 250 افسراز گرجستان،لتونی،لیتوانی،هالند،رومانیا،مجارستان،بلغاریا،بلژیک،ایالات متحدهامریکا،اسلونی،برتانیا،اوکراین،و مقدونیه شرکت میورزند.

وزارت خارجه روسیه نظر خود را چنین اعلام کرد:با توجه به تمرینات نوبتی گرجستان و ناتو که در آن بیش از 250 سرباز از 13 کشور اشتراک می ورزند.درطول سال این سومین تمرینات چند ملیتی پس از "Noble Partner" در ماه می و "Agile Spirit"در ماه سپتمبر است. مقیاس آموزش نیرو های مسلح گرجستان دراستاندارد های ناتو با مشارکت فعال کارکنان ایتلاف به صورت سیستماتیک افزایش می یابد.روسیه چنین فعالیت ها را تهدید جدی برای صلح و ثبات منطقه میداند.همسایگان دیگر گرجستان  -آبخازیا واوسیتیای جنوبی بارها و بار ها نگرانی خود را از این بابت اعلام کردند.همه به یاد داریم که وعده های عضویت ناتو در نشست بخارست ،در ماه اگست 2008 تفلیس را به حملات جنایتکارانه بر نیروهای حافظ صلح روسی وغیر نظامیان" سخنوال" راند.

ناتو این را پنهان نمیکد ،که همکاری های نظامی کنونی با تفلیس به عنوان بخشی از سیاست "مهار"روسیه محسوب میشود. نقشی را که گرجستان بازی میکند روند مثبت روابط روسیه و گرجستان را پیچیده میسازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала