هند آزمایش روی جسد افراد به کومای عمیق رفته را ممنوع اعلام کرده است

© Sputnik / Vitali Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر Doctors operate the Da Vinci Surgical System at the Medical Center of the Far Eastern Federal University on Russky Island in Vladivostok.
Doctors operate the Da Vinci Surgical System at the Medical Center of the Far Eastern Federal University on Russky Island in Vladivostok. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش ریانووستی به نقل از مجله Science، دولت هند آزمایش جنجال برانگیز شرکت BioQuark، در رابطه با احیای زندگی دوباره برای افراد که بطور عمیق به کوما رفته است و آزمایش بر جسد آنها را ممنوع اعلام کرده است.

در بهار امسال امریکا برای شرکت BioQuark برای اولین بار در تاریخ علم پزشکی اجازه آزمایش و تجربه بر روی افراد در کومای عمیق را داده است، در چارچوپ همکاری با این شرکت، با استفاده از پروتئین مصنوعی موسوم به BQ-A  تلاش می کنند تا بخش عملکرد مغز را با تحریک مغز و تحریک الکتریکی عصب مدیان باز گردانند.

این تجربه پزشکی را در ابتدا میخواستند که محققان BioQuark در هند به دست بیاورند نه در امریکا، آنطور که برنامه ریزی شده بود تا در یکی از شفاخانه های شهر رودراپور 20 نفر از داوطلبان را که در حالت کومای عمیق به سر می بردند با موافقت نزدیکان شان جسد های شان در اختیار پزشکان برای آزمایش و پیشرفت علم پزشکی قرار می دادند.

سکته مغزی و آسیب های مختلف که بر سر که انسان را از حالت عادی بیرون می آورد، که به تعبییر پزشکان " مرگ مغزی" می باشد، در چنین حالتی بدن بیمار زنده است، اگر به کمک دادن نفس مصنوعی بدن انسان را زنده نگهداریم، اما مغز به هر صورت غیر فعال می ماند.

 همکاران هندی شرکت BioQuark به علت عدم اجازه  از سوی دولت هند نمی توانند با شرکت نامبرده همکاری کنند.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала