غنی: تروریستان با ایجاد ترس و وحشت به اهداف شان نمی‌رسند

عضو شوید
اسپوتنیک، کبال: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، با محکوم کردن حمله انتحاری صبح امروز در نزدیکی ارگ ریاست جمهوری،‌ می‌گوید که گروه‌های تروریستی می‌خواهند با ایجاد ترس و وحشت به اهداف باداران شان برسند.

آقای در بیانیه‌ای می‌افزاید که هدف اصلی گروه‌های تروریستی در حمله به اماکن مدس و عامه،‌ مسافران و نیروهای امنیتی ایجاد ترس و وحشت و مختل نمودن امنیت مردم است و از این طریق می‌خواهند به اهدافی که به گفته او باداران این گروه‌های تروریستی تعیین کرده‌اند، برسند. وی گفت: «تروریستان از طریق ایجاد وحشت و جنایت به اهداف باداران شان رسیده نمی‏توانند، زیرا مردم افغانستان از آن‎ها نفرت دارند و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور با شجاعت و دلیری بر علیه آن‏ها مبارزه و ایستادگی می‏کنند.»

عبدالله عبدالله رییس اجراییه نیز این حمله تروریستی را محکوم کرده و در بیانیه‌ای می‌گوید: «گروه‌های تروریستی برخلاف ارزش‌های اسلامی و انسانی، قوانین جنگی و موازین بین‌المللی به خاطر خلق وحشت و دهشت در میان افکار عمومی بدون استثنا همواره افراد ملکی را مورد هدف قرار می‌دهند. این گروه‌ها از هر طریق ممکن در تلاش هستند تا به ملت مسلمان افغانستان خسارات مالی و جانی وارد نمایند.»

صبح امروز یک انتحارکننده در منطقه پل محمودخان در نزدیکی ساختمان وزارت دفاع و ارگ ریاست جمهوری، کارمندان ریاست حفاظت از مقام‌های ارشد دولتی را هدف قرار داد. در این حمله چهار نفر کشته و سیزده تن دیگر زخمی شده‌اند. نهادهای امنیتی تاهنوز جزییات بیشتری در باره این حمله ارایه نکرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала