فرازمینی ها و بیگانگان هوشمند شباهتی به انسان ندارند

© Photo / PixabayAlien
Alien - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیگانگان هوشمند ، ماشین های پیشرفته با فن آوری بالا هستند و شباهتی به انسان ندارند. بسیاری از انسانها در تصوراتشان بیگانگان فضایی را در قالب و هیبت انسانی تصور می کنند در حالی که ست شوستاک عقیده دارد اینگونه نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از لایف ساینس، ست شوستاک (Seth Shostak) که از متخصصین کشف زندگی فرازمینی ها است، این فرضیه را مطرح می کند که زندگی فرازمینی و بیگانگان هوشمند شباهتی به زندگی زمینی ندارد، زیرا بیگانگان تنها ماشین های پیشرفته هستند.

شوستاک برای اثبات فرضیه خود به مسیر پیموده شده توسط انسان اشاره می کند. در این مسیر شاهد هستیم که انسانها در ابتدا رادیو را در سال 1900 اختراع کردند و در ادامه در سال 1945 رایانه ظهور کرد. هم اکنون انسان توانایی تولید دیوایس هایی ارزان قیمت است که در محاسبات مختلف بسیار قدرتمند تر از انسان عمل می کنند. در این روند انسان دائما به دنبال توسعه و ارتقا فناوری است.

وی تاکید دارد که تعامل انسان و فن آوری تا آنجا پیش می رود که به مرور بخش های انسانی از بین رفته و ماشین و فن آوری جایگزین انسان می شود. این همان روندی است که فرا زمینی ها آن را تجربه کرده و هم اکنون این ماشین است که جایگزین آنها شده است.

بیگانگان هوشمند در هیبت ماشین های پیشرفته

شوستاک که از ستاره شناسان انستیتوی هوش فرازمینی در ماونت ویو کالیفرنیا است تاکید دارد هوش مصنوعی مدتیست در تعامل با بدن انسان قرار گرفته است، این تعامل آنقدر پیش خواهد رفت که در نهایت به انسان کاملا دیجیتالی منتهی خواهد شد. سناریو به این شکل خواهد بود؛ شما یک موتور چهار سیلندر می سازید و آن را روی اسب خود قرار می دهید تا اسب شما سریع تر حرکت کند. اما به زودی به خود خواهید گفت که بهتر است کل قسمت های مربوط به اسب را حذف کنید و اینگونه است که به مازراتی می رسید. این همان سناریویی است که در خصوص بیگانگان رخ داده است.

شوستاک براین باور است، که زندگی هوشمند فرازمینی مانند زندگی ارگانیزم های زمینی نیست، آنها ماشین هایی فوق پیشرفته فرازمینی هستند که نیازی به آب و مواد شیمایی برای بقا ندارند. برای آنها طی کردن مسافت های نجومی اهمیتی ندارد و می توانند انرژی کافی برای تعمیر مداوم خود برای زمانهای طولانی را دارا باشند.

وی می گوید، همواره به دنبال منظومه هایی هستیم که از دیدگاه ما قابلیت سکونت دارند، منظومه هایی دارای سیاراتی که در آنها زیست به معنای زمینی آن وجود دارد و می تواند به شکل گیری موجودات هوشمند کمک کند، اما این تنها تصویری غیر واقعی است.

هر چند شوستاک دارای دیدگاهی متفاوت است، اما قصد ندارد دوستان خود را در انستیتوت یاد شده که در صدد یافتن سیاره های شبه زمینی مانند Proxima b هستند منصرف کند. وی می گوید اشتباه انسان آن است که هر وقت بحث از بیگانگان و زندگی فرا زمینی به میان می آید به موجوداتی نظیر خود فکر می کند، در حال که چنین نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала