نانسی پلوسی در تلاش برگرداندن قدرت دموکرات ها

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteNancy Pelosi
Nancy Pelosi - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نانسی پلوسی رئیس پیشین مجلس نمایندگان دموکرات امریکا می خواهد به خاطر برگرداندن قدرت دموکرات ها به ریاست برگردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن تایمز، خانم پلوسی روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در واشنگتن اعلام کرد که او می خواهد دوباره به ریاست برسد.

نانسی پلوسی از سال 2001 تا جون 2007 که دموکرات ها درمجلس نمایندگان اکثریت داشتند، ریاست قانونگذاران کنگره امریکا را برعهده داشت.

خانم پلوسی در حال حاضر 76 سال سن دارد و او  نخستین زنی است، که به ریاست مجلس نمایندگان امریکا رسیده است.

دموکرات ها در زمان حکومت اوباما 63 کرسی مجلس نمایندگان را از دست داده اند.

پیش از این هم «جورج سوروس»، میلیاردر جنجالی امریکایی که به پدر انقلاب های رنگی مشهور شده نشستی سه روزه با اعضای حزب دموکرات را با هدف تدوین راهبردهایی برای مقابله با دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب امریکا و بازپس گیری قدرت از وی آغاز کرده است.  
نشریه پالیتیکو روز دوشنبه گزارش داده بود، که سوروس و چندین نفر از دیگر ثروتمندان لیبرال امریکا که میلیون ها دالر برای به قدرت رساندن هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا هزینه کردند، از روز یکشنبه نشست سه روزه ای را پشت درهای بسته برگزار کرده اند. هدف این نشست، سرازیر کردن منابع مالی برای ضدیت با دونالد ترامپ است.  
پالیتیکو بر اساس اسنادی که از برنامه های این نشست به دست آورده گزارش داده، که در این کنفرانس که از یکشنبه شب در هوتل گران قیمت «ماندارین» در واشنگتن با پشتیبانی باشگاه «ائتلاف دموکراسی» آغاز شده چهره های مطرح حزب دموکرات مانند نانسی پلوسی و الیزابت وارن حضور خواهند داشت. 
این نخستین نشست عمده چهره های شاخص جناح چپ از زمان پیروزی شگفتی ساز ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا است. پالیتیکو نوشته اگر بتوان از برنامه های کنفرانس به چیزی دست یافت این است که لیبرال ها در اندیشه سازمان دهی نبردی تمام عیار علیه ترامپ از اولین روز ورود وی به کاخ سفید هستند.  
برخی از برنامه های این گروه بر آماده شدن دموکرات ها برای انتخابات کنگره در سال 2017 و 2018 متمرکز است، در حالی که برنامه های دیگر بر مانع تراشی در برنامه صد روزه ترامپ تمرکز دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала