امریکا برنامه "چامپ" را برای سه سال دیگر در افغانستان تمدید کرد

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا، برنامه بازاریابی برای محصولات زراعتی افغانستان، موسوم به "چامپ" را تا سال 2019 میلادی تمدید کرده است.

برنامه بازاریابی برای محصولات زراعتی افغانستان به ویژه میوه های خشک و تازه این کشور را در سال 2010 آغاز کرده بود.

اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا در اعلامیه ای در این باره می گوید: "طی مدت زمان تمدید شده برنامه مذکور بر انواع بیشتر محصولات تمرکز نموده و بازارهای جدید در آسیای مرکزی را از آن خود خواهد نمود. اضافه‌بر‌این، برنامه مذکور پروژه های مساعدت بلاعوض را نیز روی دست خواهد گرفت تا سردخانه‌ها و مراکز بسته‌بندی موجود را بهبود بخشیده و یا سردخانه‌ها و مراکز بسته‌بندی جدید را ایجاد کند تا کیفیت محصولات افغانی با معیارهای اروپایی برای تولیدات وارداتی مطابقت حاصل نماید."

اداره انکشاف بین المللی امریکا می افزاید که با تمدید این برنامه به بودجه آن نیز شانزده میلیون دالر افزوده شده است. این برنامه از طریق یک موسسه بنام "ریشه های صلح" مورد اجرا قرار می گیرد. این موسسه بیشتر در کشورهای هند و امارات متحده عربی محصولات زراعتی و باغ داری افغانستان را معرفی و برایش بازاریابی می کند.

هربرت اسمیت رییس اداره انکشاف بین‌المللی امریکا در افغانستان، با اعلام تمدی برنامه بازاریابی برای محصولات زراعتی گفته است: "توسعه سکتور زراعت برای تلاش‌های هماهنگ اداره انکشاف بین‌المللی امریکا و حکومت افغانستان  در راستای افزایش رشد اقتصادی و بهبود زندگی افغان‌ها حیاتی است."

همچنین گری کوهن رییس  موسسه ریشه‌های صلح نیز گفته است: "چند سال پیش صادر کنندگان نمی‌توانستند میوه‌جات باکیفیت را به اندازه کافی که از معیارهای بین‌المللی برخوردار باشند، پیدا نمایند. اکنون در نتیجه پروژه‌های تمویل شده توسط اداره انکشاف بین‌المللی امریکا مانند پروژه بازاریابی برای محصولات زراعتی و باغداری تجارتی، زارعین افغان میوه‌جات باکیفیت بالاتر تولید می‌نمایند. حالا وقت آن است که ارزش محصولات را افزایش داده و به بازارهای جدید راه یاییم."

در همین حال، آبهی میشرا یک خریدار هندی نیز از وجود بازارهای مناسب برای محصولات زراعتی افغانستان در کشورهای منطقه گفته است: «در شبه قاره هند، آسیای جنوبی، و امارات متحده عربی بازار بزرگی برای محصولات افغانی وجود دارد. افغانستان کیفیت و بسته‌بندی محصولاتش را بهتر ساخته است. محصولات این کشور از شهرت خوب برخوردار بوده و صد در صد طبیعی و ارگانیک به حساب می‌آیند.»

بیشترین محصولات زراعتی افغانستان را میوه های خشک و تازه و همچنین برخی از گیاهان دارویی تشکیل می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала