روند مصاحبه با نامزدان نهادهای انتخاباتی خاتمه یافت

© Photo / ارگروند مصاحبه با نامزدان نهادهای انتخاباتی خاتمه یافت
روند مصاحبه با نامزدان نهادهای انتخاباتی خاتمه یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: دفتر ریاست جمهوری از ختم روند اخذ امتحان از نامزدان نهادهای انتخاباتی افغانستان خبر داده می‌گوید که قرار است به زودی فهرست نهایی این نامزدان اعلام شود.

روند اخذ امتحان از سی و شش تن از نامزدان کمیسیون‌های انتخاباتی هفته گذشته آغاز شده بود. این امتحانات توسط اشرف‌غنی رییس جمهور و با حضور عبدالله عبدالله رییس اجراییه، لوی سارنوال، معاون دوم ریاست جمهوری و دو تن از اعضای دادگاه عالی و کمیسیون نظارت برتطبیق قانون اساسی گرفته می‌شود.

کمیته گزینش کمیسیون‌های انتخاباتی اخیرا با پایان دادن به کارش، فهرست سی و شش تن از افراد واجد شرایط برای عضویت در نهادهای انتخاباتی را به ریاست جمهوری فرستاد. دفتر ریاست جمهوری پس از انجام مصاحبه‌ باهریک از این افراد، هفت تن را به عنوان اعضای کمیسیون مستقل انتخابات و پنج تن دیگر را به کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی معرفی می‌کند.

دفتر ریاست جمهوری می‌گوید که با ختم روند اخذ امتحان، فهرست کسانی که از این مصاحبه‌ها کامیاب بیرون شده‌اند منتشر می‌شود. انتظار می‌رود با معرفی اعضای جدید نهادهای انتخاباتی، برنامه‌های عملی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها برداشته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала