لاوروف: حس می شود که، امریکا تلاش دارد جبهه النصر را حفظ کند

© Sputnik / Sergey PyatakovМинистр иностранных дел РФ Сергей Лавров
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ریانووستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد؛ چگونگی پیشرفت همکاری با امریکا در موضوع سوریه، مسکو را نگران می کند و از جمله این احساس وجود دارد که آمریکا تلاش می کند جبهه النصره را حفظ کند.

لاوروف معتقد است تماس های روسیه و آمریکا نتیجه داشته، اما بحث این است که نمی توان مخالفین دولت بشار اسد را از تروریست ها تمیز داده و آنها را از یکدیگر جدا کرد.

 لاوروف گفت:" نوع پیشرفت و تماس های ما با امریکا در موضوع سوریه، ما را ناراحت می کند، زیادی تبلیغات نمی کنیم اما تماس های آنها در ژنو در سطح نظامیان و  با جلب کارشناسانی از برخی از کشور های خاور میانه جریان دارد، که بطور مستقیم در درگیری سوریه حضور داشته و از معارضان حمایت می کنند، این تماس های آمریکا ثمربخش است اما مسئله مرزبندی بین به اصطلاح اپوزیسیون معتدل و جبهه النصره است، که آمریکایی ها به علت آن تا حالا  نتوانسته اند توافق های حاصله با ما را عملی کنند".

لاوروف همچنین خاطرنشان کرد؛ شواهدی وجود دارد که دیده می شود تمایل امریکا به حفظ جبهه النصره به عنوان توانا ترین نیروی مخالف اسد، و این درحالی است که این گروه هم در امریکا، هم در روسیه و هم در سازمان ملل متحد در فهرست گروه های تروریستی ثبت شده است    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала