در قانون جدید انتخابات تخلف جرم شمرده شده است

© Photo / ارگدر قانون جدید انتخابات تخلف جرم شمرده شده است
در قانون جدید انتخابات تخلف جرم شمرده شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، می‌گوید که برای اولین‌بار در قانون انتخابات تخلف انتخاباتی جرم شمرده شده است.

آقای غنی که در یک جلسه مشورتی که در آن شماری از مقام‌های حکومتی و غیرحکومتی به شمول یک نماینده حزب اسلامی گلبدین‌ حکمتیار نیز حضور داشت، گفت که جرم شدن تخلف انتخاباتی می‌تواند از تلقب در انتخابات آینده جلوگیری کند.

اشرف‌غنی همچنین تاکید کرده که برگزاری انتخابات شفاف ضرورت به اجماع و همکاری قشر سیاسی دارد. به گفته او،‌ انتخابات یک مساله ملی است و سالم برگزار شدن آن ضرورت به دقت و مشورت دارد.

در همین‌حال، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری نیز در این جلسه مشورتی گفته است که مسایل مربوط به انتخابات ایجاب می‌کند تا تمام احزاب و جریان‌های سیاسی طرح‌های خود را در این باره شریک سازند.

عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی نیز نسبت به متعهد بودن اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی اطمینان داده می‌گوید که هیچ مداخله‌ی در کار کمیته گزینش برای معرفی اعضای جدید این کمیسیون‌ها صورت نگرفته است. او از قشر سیاسی افغانستان خواست تا دیدگاه مسنجمی در رابطه انتخابات داشته باشد. رییس اجراییه می‌گوید: «اگر قشر سیاسی تصمیم بگیرند و روحیه همکاری داشته باشند، انتخابات آینده به صورت بهتر برگزار خواهد شد.»

عبدالله عبدالله تاکید کرد که راه جز انتخابات وجود ندارد و اراده سیاسی برای برگزاری انتخابات موجود است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала