توضیح روسیه در رابطه با بمباران حمص و ادلب

© AFP 2023 / Natalia Kolesnikovaسرگی لاوروف؛ بحران سوریه را فقط می توان با همکاری امریکا حل و فصل نمود
سرگی لاوروف؛ بحران سوریه را فقط  می توان با همکاری امریکا حل و فصل نمود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پس از مذاکرات با جان کری همتای امریکایی خود در لیما اعلام کرد؛ علت بمباران ولایت های حمص و ادلب توسط جنگنده های روسیه و سوریه این است که، از رخنه تروریست های داعش از شهر موصل عراق به این مناطق جلوگیری شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی "روسیه 24" لاوروف معتقد است تماس های روسیه و آمریکا نتیجه داشته، اما بحث این است که نمی توان مخالفین دولت بشار اسد را از تروریست ها تمیز داده و آنها را از یکدیگر جدا کرد.

 لاوروف گفت:" نوع پیشرفت و تماس های ما با امریکا در موضوع سوریه، ما را ناراحت می کند، زیادی تبلیغات نمی کنیم اما تماس های آنها در ژنو در سطح نظامیان و  با جلب کارشناسانی از برخی از کشور های خاور میانه جریان دارد، که بطور مستقیم در درگیری سوریه حضور داشته و از معارضان حمایت می کنند، این تماس های آمریکا ثمربخش است اما مسئله مرزبندی بین به اصطلاح اپوزیسیون معتدل و جبهه النصره است، که آمریکایی ها به علت آن تا حالا  نتوانسته اند توافق های حاصله با ما را عملی کنند".

 

وزیر امور خارجه روسیه افزود:" ما تلاش می کنیم که راه حلی را  برای بیرون رفت از این وضعیت پیدا کنیم،البته که امیدوارم، و  به نظر من جان کری بطور صادقانه در این امر ذینفع عمل خواهند کرد." 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала