درایران 12 نفر مظنون به جاسوسی، از جمله "توافق هسته ای" بازداشت گردید

© Sputnik / Vadim Zhernovدرایران 12 نفر مظنون به جاسوسی، از جمله "توافق هسته ای" بازداشت گردید
درایران 12 نفر مظنون به جاسوسی، از جمله توافق هسته ای بازداشت گردید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس با استناد به حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس ایران، 12 نفر ازمقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی به ظن جاسوسی دستگیر شده اند که یک تعداد شان دارایی تابعیت دوگانه میباشند.

به گفته نمایند مجلس شورای اسلامی، در میان دستگیر شدگان مقاماتی هم هستند که نقش کلیدی در امضای "قرارداد هسته ای سال 2015، داشته اند.
این گزارش را کانال تلویزیونی "العربیه" به نشر رسانده بود.
حسینعلی حاجی دلیگانی گفت که او در مورد این موضوع از مقامات قضایی خواستار ارائه اطلاعات شده است، اما تا حال چنین اطلاعاتی از مقامات قضایی دریافت نکرده است.
سایر رسانه های ایرانی و عربی در این مورد هیچ چیز به نشر نسپرده اند.
"العربیه" خاطرنشان میسازد که در گذشته وزیر اطلاعات ایران محمود علوی ادعا کرد که در جمهوری اسلامی اشخاص دارایی تابعیت دوگانه حق کار را ندارند.
نام برخی از بازداشت شدگان منتشر گردیده است. به طور خاص، از نماینده سابق ایران در مذاکرات با آژانس انرژی اتمی سازمان ملل متحد (IAEA) کوروش ناصری که در سال 2005 این پست را عهده دار بود و یکی از نزدیک ترین افراد به حسین فریدون، برادر رئيس جمهور کنونی ایران، حسن روحانی، به شمار میرود که در سال های 2014- 2015 دربخشی از مذاکرات در وین اشتراک داشت. او "ناصری"، علاوه بر ایران، تابعیت بریتانیا نیز دارد.
پیش از این خبر داده شده بود که عبدالرضا رسول دری اصفهانی، عضو"مذاکرات هسته ای" سال 2015، هم شهروند ایران و هم تابعیت کانادا را نیز دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала