تمام شدن ذخایر مواد غذایی ملل متحد در شرق حلب

© Sputnik / Stringerتمام شدن ذخایر مواد غذایی ملل متحد در شرق حلب
تمام شدن ذخایر مواد غذایی ملل متحد در شرق حلب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ذخایر مواد غذایی سازمان ملل متحد در مناطق شرقی شهر حلب در سوریه تمام شده است- این موضوع را فرحان حق معاون سخنگوی منشی سازمان ملل متحد اعلام کرد.

وی ذکر کرد که کارمندان این سازمان تا هنوز موفق نشده اند تا به مناطقی که تحت اداره جنگجویان قرار دارند و بیشتر از 275 هزار نفر سکونت دارند، کمک های بشردوستانه برسانند. فرحان حق گفت:" ذخایر مواد غذایی سازمان ملل متحد تمام شده و همچنان دارو و مواد دیگر نیز در شهر بسیار کم باقی مانده است. سازمان ملل متحد از ماه جون بدینسو نتوانسته به شرق شهر حلب کمک های بشردوستانه برساند".

براساس گزارش بان کی مون سرمنشی سازمان ملل متحد در باره وضعیت بشری در سوریه، شرق حلب یکی از 16 مناطق محاصره شده توسط جنگجویان بشمار میرود. طوریکه در این سند ذکر شده است، در مجموع بیشتر از 970 هزار نفر بسر میبرند. بان کی مون در ماه اکتوبر اعلام کرد که تنها به 286 هزار نفر کمک های بشردوستانه رسیده است.

در این گزارش اداره عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد آمار قربانیان ملکی را نیز ذکر کرده است که طبق آن تنها در طول یک ماه گذشته بیشتر از 400 فرد ملکی در نتیجه حملات هوایی و توپخانه‌ای کشته شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала