امریکا سالانه حدود 585 میلیون دالر برای نفوذ در سیاست کشورهای دیگر هزینه می کند

© Flickr / Images MoneyDollar
Dollar - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه امریکا و سازمان زیر مجموعه آن، این را روشن نکرده است که این پولها در کجا و به منظور چه کاری هزینه می شود.

به گزارش اسپوتنیک، تنها وزارت امور خارجه امریکا برای «دموکراتیزه» کردن برنامه های خود در سراسر جهان 585 میلیون دالر هزینه کرده است. در حقیقت دولت امریکا این بودجه را برای خرید سیاستمداران وفادار به امریکا و نفوذ در سیاست دیگر کشورها هزینه می کند و این کمک ها را به عنوان کمک های مالی برای تبلیغ  به آنها می دهد.

در گزارش مالی جدید سالانه 2016 وزارت امور خارجه امریکا که در 30 سپتمبر به پایان رسیده بود، آمده است، که این هزینه ها به منظور اهداف استراتژیک شماره 4 برای ترویج دموکراسی، حقوق بشر، تقویت جامعه مدنی برای دفاع از منافع امریکا به مصرف رسیده است.
در این گزارش روشن نشده است که این پولها در کجا و به منظور چه کاری به مصرف رسیده است. تنها در این گزارش آمده است، که این هزینه ها برای بهبود سطح پیوندهای خارجی و سرمایه گذاری های بلند مدت در جهت امنیت امریکا که یکی از هدف های کلیدی آن نفوذ امریکا در قدرت بین المللی می باشد، به مصرف رسیده است.

واشنگتن از طریق اعمال تحریم، کاهش روابط تجاری، تقویت ارتباطات مردمی و ترغیب کسب و کارهایی بر پایه احترام به حقوق بشر و قانون کار به اهداف خود می‌رسد.

در گزارش مذکور آمده است، وزارت خارجه امریکا همواره از کسانی که برای عدالت و مسئولیت‌پذیری در کشورهای جنگ زده مبارزه می‌کنند، پشتیبانی کرده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала